شعبه موسسه خیریه کهریزک در استان قم تاسیس میشود

معاون مشارکت‌های مردمی مؤسسه خیریه کهریزک گفت: دفتر نمایندگی کهریزک در استان قم در انتهای بلوار امین، بلوار غدیر، کوچه هشت، جنب مجتمع آموزشی مفید تأسیس‌شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، نادر مرادی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه خیریه کهریزک اظهار کرد: این مؤسسه مردمی و غیرانتفاعی است و […]

معاون مشارکت‌های مردمی مؤسسه خیریه کهریزک گفت: دفتر نمایندگی کهریزک در استان قم در انتهای بلوار امین، بلوار غدیر، کوچه هشت، جنب مجتمع آموزشی مفید تأسیس‌شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، نادر مرادی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه خیریه کهریزک اظهار کرد: این مؤسسه مردمی و غیرانتفاعی است و درآمدهای موجود برای سرمایه‌گذاری در این مؤسسه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه آسایشگاه خیریه کهریزک در دو مرکز تهران و محمدشهر کرج فعال است گفت: فعالیت اصلی آسایشگاه کهریزک نگهداری از معلولان و سالمندان و اشخاص بی‌بضاعت است که مرکز تهران ظرفیت نگهداری هزار و ۷۵۰ معلول، سالمند و بیمار MS را دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی مؤسسه خیریه کهریزک خاطرنشان کرد: در صورتی که خانواده‌ها نیاز به آموزش داشته باشند گروه پزشک، بهیار، فزیوتراپ و درمانگر از سوی مؤسسه به منزل اعزام می‌شود و در زمینه نگهداری سالمند در منزل آموزش‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه آسایشگاه محمد شهر کرج دارای ظرفیت هزار و ۶۰۰ تخت است گفت: در این آسایشگاه علاوه بر معلولان و سالمندان، کودکان به ویژه کودکان اوتیسم نیز نگهداری می‌شود که در حقیقت مرکز تربیتی و آموزشی است.

مرادی با اشاره به تقسیم‌بندی سالمندان عنوان کرد: عده‌ای سالمندانی هستند که شبانه‌روز در آسایشگاه کهریزک مستقر هستند و عده‌ای از سالمندان به صورت روزانه به آسایشگاه مراجعه می‌کنند و از برنامه‌‌های آموزشی، ورزشی، کارگاهی و فرهنگی بهره‌مند می‌شوند و بعد از ظهر به منزل می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: سوئیت‌های هتل مانند در محمدشهر کرج احداث شده که این سوئیت‌ها به کسانی تعلق می گیرد که اموال خود را به آسایشگاه بخشیدند و می‌خواهند زندگی راحتی داشته باشند و از صبحانه، ‌ناهار، شام، دارو و درمان استفاده می‌کنند.

مدیر امور حقوقی مؤسسه خیریه کهریزک با اشاره به شعار اصلی مؤسسه مبنی بر «آسایشگاه محلی برای زندگی کردن نه فقط زنده نگاه داشتن» گفت: بر همین اساس برنامه‌های مختلف در زمینه ورزشی، کارگاه‌ها و کلاس‌های متنوع، آموزش قرآن، حافظ‌خوانی، تئاتر و موسیقی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مدرسه‌ای در داخل آسایشگاه کهریزک در تهران است تا معلولان بتوانند به تحصیل بپردازند، گروه‌های تئاتر با ویلچر و موسیقی معلولان با ویلچر بسیار توانمند هستند.

مرادی با اشاره به شرایط پذیرش آسایشگاه کهریزک گفت: این آسایشگاه برای افراد بی‌بضاعت جامعه است که توان نگهداری شخص در خانه خود، بستگان و فرزندان برای آنها مهیا نیست و شرط سنی پذیرش از ۶۵ به بالا است. اعضای هیأت مدیره،‌ دکتر روانشناس و مددکار و بهیار و گروهی به تحقیق و بررسی و گزینش افراد می‌پردازند.

وی یادآور شد: فعالیت آسایشگاه کهریزک به اتکای کمک‌های مردمی است و ۸۴ درصد از بودجه آسایشگاه کهریزک از سوی مردم تأمین می‌شود که به شکل‌های مختلف آسایشگاه کهریزک را کمک می‌کنند حتی عده‌ای برای احداث ساختمان‌ها بانی می‌شوند.

مدیر امور حقوقی مؤسسه خیریه کهریزک عنوان کرد: مقداری از بودجه آسایشگاه کهریزک از طریق اهدای املاک صورت می‌گیرد برخی افراد خانه، سپرده بانکی یا زمین مازاد را به آسایشگاه اهدا می‌کنند به طوری که در هنگام حیات خودشان بهره‌مند شوند و پس از فوت اموال آنها در اختیار آسایشگاه باشد این افراد زیر پوشش آسایشگاه قرار می‌گیرند و آسایشگاه مانند حامی در کنار آنها است.

 وی با بیان اینکه از نیات خیر مردم قم نیز بهره‌مند شدیم گفت: صندوق‌های کمک‌های مردمی در برخی از مراکز در سطح شهر و جاده قم سلفچگان وجود دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل آنکه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها مراکز سالمندی ایجاد شده کمتر به آسایشگاه کهریزک مراجعه می‌کنند. نزدیک به ۲۰ نفر از قم در آسایشگاه کهریزک حضور دارند و نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: آمادگی وجود دارد که در زمینه تجربیات در حوزه مسائل سالمندی و نگهداری در خدمت مردم قم باشیم.

 معاون مشارکت‌های مردمی مؤسسه خیریه کهریزک با اشاره به تأسیس دفتر نمایندگی کهریزک در استان قم گفت: این دفتر در انتهای بلوار امین، بلوار غدیر، کوچه هشت، جنب مجتمع آموزشی مفید واقع است که پاسخگوی سؤالات مردمی است همچنین افراد در صورت پرسش می‌توانند با تلفن ۳۲۶۰۳۸۵۰ نیز تماس حاصل کنند.