سهم ۳G و ۴G از مصرف اینترنت به ۸۹ درصد رسید

استفاده کاربران از ۳G و ۴G در مقایسه با اینترنت ثابت حاکی از آن است که سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت همراه به ۸۹.۴۵ درصد رسیده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از ایسنا، انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط […]

استفاده کاربران از ۳G و ۴G در مقایسه با اینترنت ثابت حاکی از آن است که سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت همراه به ۸۹.۴۵ درصد رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از ایسنا، انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL و FTTx است که به یک مکان مشخص محدود هستند، سرویس‌های ثابت بی‌سیم ازجمله TD-LTE و اینترنت نقطه‌به‌نقطه بی‌سیم نیز از دیگر اینترنت پرسرعت است، با این تفاوت که در همان حوزه مکانی قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند.
در کنار سرویس‌های اینترنت ثابت، اینترنت همراه است که در سال‌های گذشته در مقایسه با اینترنت ثابت، رشد بیش‌تری داشته و در مواردی حتی سرعت بیش‌تری ارائه می‌دهد. این سرویس‌ها، قابلیت استفاده در تمامی نقاط تحت پوشش اپراتور خود را دارند، اما به‌دلایلی هم‌چون دوری از شبکه پوشش شهری اپراتور خود ثبات قطعی سرعت و کیفیت سرویس وجود ندارد.
خدمات سرویس‌های همراه روی گوشی‌های تلفن همراه یا سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور مانند تبلت‌ها قابل دریافت است و خدماتی از قبیل اینترنت نسل دو، نسل سه و چهار ارائه می‌دهد. با گذشت زمان، اینترنت نسل‌های سه و چهار اینترنتی در مقایسه با دیگر انواع اینترنت، رشد بیش‌تری دارند. براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۰، استفاده نسل‌های سه و چهار اینترنتی، با ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۴ مشترک، به ۸۹.۴۵ درصد رسیده است.
سهم ۳G و ۴G از مصرف اینترنت به ۸۹ درصد رسید
پس از آن اینترنت پهن‌باند DSL است که با هشت میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۳۲ مشترک، ۸.۴۰ درصد را شامل می‌شود. اینترنت TD-LTE با یک میلیون و ۵۹۹ هزار و ۳۴۴ مشترک، ۱.۵۸ درصد را تشکیل می‌دهد و وای‌فای با ۳۹۳ هزار و ۱۵۴ مشترک، سهم ۰.۳۹ درصدی در آمار سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ دارد.