سرقت سکه وعتیقه ها حین معامله

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: 2 سارق سکه های قدیمی و اشیاء عتیقه که حین انجام معامله از فروشنده سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سردار “بهادر اسماعیلی” اظهار داشت: فردی با طرح شکایت مبنی بر اینکه از سال ها قبل به علت علاقه به اشياء عتيقه اقدام به خريد و جمع آوري کلکسیوني از سکه هاي قديمي طلا، نقره و مس متعلق به دوره هاي اشکاني، ساساني و تعدادي سر پيکان مفرغي هزاره اول قبل از ميلاد به ارزش تقريبي ۱۰ ميليارد ریال کرده و حین انجام معامله اموال موصوف از وی سرقت شده است، موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی افزود: مال باخته در اظهارات خود عنوان کرد به علت مشکلات مالي جهت فروش اموال ياد شده از طريق یکی از دوستانش با یک خریدار آشنا و در زیرزمین منزلی قصد انجام معامله داشته که در این حین، یکی از طلبکاران به در منزل مراجعه و نامبرده برای اقناع وی به در منزل مراجعه و در لحظه مذاکره اموال به سرقت می رود.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: در تحقيقات پليس مشخص شد مالک منزل با نقشه قبلي و تباني با خريدار، یکی از طلبکاران مال باخته را از حضور وي در محل مطلع تا نقشه شان را عملی کنند.
سردار اسماعیلی با بیان اینکه ۲ نفر در این رابطه دستگیر و اموال شامل ۵۶ عدد سکه و سر پيکان عتیقه کشف شده است، افزود: در نهایت با هماهنگی مقام قضائی اموال مکشوفه تحت عنوان اموال تاريخي و فرهنگي کشور تحويل سازمان ميراث فرهنگي استان شد.#

کشف ۲ هزار کیلو آرد قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان از کشف ۲ هزار کیلو آرد قاچاق از یک دستگاه خودروی ” نیسان “در این استان خبر داد
سرهنگ “امیر مختاری” اظهارداشت: مأموران کلانتری ۱۹ توحید شهرستان قم با انجام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شدند و آن را به دلیل حمل بار قاچاق توقیف کردند.
وی افزود: در ادامه طی بازرسی از خودروی موصوف، تعداد ۴۹ گونی چهل کیلویی آرد قاچاق مربوط به نانوایی لواش فاقد مجوز و قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قم افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
سرهنگ مختاری خاطرنشان کرد:پلیس قم با قاچاقچيان چوب به شدت مقابله خواهد كرد و شهروندان نیز مي توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك در اين خصوص، موضوع را از طريق شماره تلفن ۱۱۰ به پليس اطلاع دهند.