سامانه “نما” پلیس آگاهی یا نمایشگاه مجازی اموال مسروقه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به سامانه نما، گفت: شرایطی برای مالباختگان فراهم ‌شده تا به لیست اموال مسروقه‌ای که توسط پلیس کشف‌ شده سریع تر دسترسی پیدا کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهرداد حاجی زاده” با اعلام این خبر، اظهار داشت: […]

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به سامانه نما، گفت: شرایطی برای مالباختگان فراهم ‌شده تا به لیست اموال مسروقه‌ای که توسط پلیس کشف‌ شده سریع تر دسترسی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهرداد حاجی زاده” با اعلام این خبر، اظهار داشت: برای شناسایی کالا‌های مسروقه و تحویل آن به مالباختگان، پلیس آگاهی ناجا در دی ماه سال گذشته اقدام به راه اندازی سامانه نما یا نمایشگاه مجازی اموال کشف شده کرده است.

وی تصریح کرد: اموالی که به مدت یک ماه از تاریخ کشف آن گذشته باشد و مالک آن شناسایی نشده یا سارقان قادر به معرفی مالباخته نباشند، لیست این اموال از طریق سامانه نما در معرض دید عموم قرار می‌گیرد تا صاحبان شان شناسایی شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ، افزود: سامانه نما در بستر اینترنت راه اندازی شده و مالباختگان با ورود به سایت پلیس به نشانی www.polic.ir و با مراجعه در قسمت اموال کشف شده مشخصات کالای مسروقه خود را وارد کرده و شناسایی کنند.

سرهنگ حاجی زاده با اشاره به اینکه از طریق شماره سریال اموال، مالکان را پیدا و از طریق همین شماره سریال ها، سارقان شناسایی می‌شوند، اظهار کرد: براین اساس با راه اندازی سامانه نما، شماره سریال اموال مسروقه به صورت متمرکز در آن ثبت می‌شود و به محض اینکه اموال کشف شوند از طریق

این سامانه و ثبت شماره سریال اموال مسروقه، به صاحبان آن دسترسی حاصل می شود.

وی افزود: پس از شناسایی کالای مد نظر، پلیس آگاهی با تشریفات خاصی کالای مورد نظر را به صاحبش تحویل می‌دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به مزایای سامانه نما ، افزود: شناسایی سریع اموال مسروقه کشف شده توسط مالباختگان بصورت غیر حضوری، کاهش چشمگیر هزینه های نگهداری اموال مکشوفه ، پیشگیری از آسیب دیدن اموال مالباختگان پس از کشف، کمک در شناسایی دقیق محل سرقت و مالباخته واقعی در زمان هایی که سارق همکاری لازم را انجام نمی دهد از جمله مزایای سامانه نما در پلیس آگاهی است .

سرهنگ حاجی زاده، خاطر نشان کرد: لازم است عموم شهروندان کد و سریال اموال خود، خصوصاً اموال با ارزش را به خاطر داشته و یا در دفترچه ای ثبت کنند تا در صورت سرقت اموال، بتوانند مشخصات آن ها را در اختیار پلیس قرار دهند تا کشف و شناسایی مالک به سهولت صورت گیرد.