سالانه ۵۰۰ هزار اصله درخت در شهر قم کاشته می‌شود

شهردار قم گفت: هدف‌گذاری شهرداری کاشت ۵۰۰ هزار درخت در سال بوده که سبب می‌شود تا سرانه فضای سبز شهر سالانه ۳ متر اضافه شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به اجرای طرح نهضت آسفالت در شهر قم، اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار تن آسفالت […]

شهردار قم گفت: هدف‌گذاری شهرداری کاشت ۵۰۰ هزار درخت در سال بوده که سبب می‌شود تا سرانه فضای سبز شهر سالانه ۳ متر اضافه شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به اجرای طرح نهضت آسفالت در شهر قم، اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار تن آسفالت در مناطق مختلف شهر ریخته خواهد شد که نسبت به سال‌های گذشته به‌هیچ‌وجه قابل‌ مقایسه نیست که با ادامه تا چند سال آینده مشکل آسفالت شهر قم برطرف می‌شود.
شهردار قم با بیان اینکه دولت هزینه‌ای به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌کند و شهرداری‌ها بر اساس پرداخت عوارض خدمات ارائه می‌دهند، افزود: شهر قم به‌واسطه وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، امامزادگان واجب‌التعظیم، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و غیره تا رسیدن به جایگاه واقعی خود فاصله زیادی دارد.
سقائیان‌نژاد زائرپذیری شهر قم را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر به قم سفر می‌کند که میانگین مدت ماندگاری آنان به‌صورت متوسط ۵ ساعت بوده که باید سعی شود برای رونق کسب‌وکار و ورود سرمایه به شهر این زمان را به ۷۲ ساعت افزایش داد.
وی به برنامه‌های شهرداری برای افزایش ماندگاری زائر در شهر قم اشاره کرد و گفت: احداث شهربازی بوستان الغدیر، احداث هتل‌های متعدد، پروژه باغ پرندگان، پارک جنگلی۱۰۰هکتاری کوه خضر از طرح‌های افزایش جاذبه‌های گردشگری در قم بوده که به‌زودی آماده راه‌اندازی خواهند شد.
شهردار قم با تأکید بر اهمیت توسعه فضای سبز در شهر، تصریح کرد: هدف‌گذاری شهرداری کاشت ۵۰۰هزار درخت در سال بوده که سبب می‌شود تا سرانه فضای سبز شهر سالانه ۳ متر اضافه شود و هراندازه که در شهر قم  درخت‌کاری شود به شادابی و نشاط اجتماعی کمک می‌کند.
سقائیان‌نژاد عنوان کرد: شهرداری تاکنون در ۱۵ مسجد شهر قم امکانات ورزشی قرار داده و هدف شهرداری در این زمینه نیز افزایش سرانه‌های ورزشی به‌ویژه در مراکز مذهبی و فرهنگی کشور است که به‌زودی ۸ سالن ورزشی در مناطق مختلف شهری احداث و راه‌اندازی می‌شود.
منبع خبر: اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم