مدیرکل تبلیغات اسلامی قم خبر داد:

زیارت نیابتی ۶۰۹۰ شهید قم در پیاده‌روی اربعین حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از اجرای طرح زیارت نیابتی 6090 شهید قمی و پدران و مادران شهدا در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده در اولین جلسه ستاد اربعین این اداره کل اظهار کرد: نقطه تمرکز برنامه‌های اربعین امسال موضوع زیارت، زائر، کاروان و کربلا است و در این محورها علاوه بر استقبال از زائران امام حسین(ع) زیارت بامعرفت، نیابتی، حضوری، از راه دور و کاروانی مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی یکی از برنامه‌های مهم اربعین امسال را اجرای طرح زیارت نیابتی ۶۰۹۰ شهید استان قم و پدران و مادران شهدا ذکر کرد و افزود: این برنامه با همکاری ستاد کنگره ملی شهدای استان با پیوست سبک زندگی در پیاده روی اربعین برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از آمادگی صدها مبلغ مرد و زن برای فعالیت تبلیغی در اربعین حسینی خبر داد و تأکید کرد: محافل خانگی، موکب‌های حسینی، مکان‌های استقرار و اسکان زائران اربعین، کاروان‌های خودجوش مردمی و اجتماعات عزادارای از جمله مکان‌های اثرگذاری مبلغان و مبلغات است.
حجت‌الاسلام شعبان‌زاده تبیین اهمیت زیارت، پشتیبانی محتوایی و تبلیغی از کاروان‌های زائران خارجی، کمک به رونق بخشی زیارت امام حسین(ع) و پیاده‌روی اربعین، بازدید میدانی از ایستگاه‌های صلواتی و… را مورد توجه قرار داد و افزود: استان قم بعد از تهران بیشترین تعداد موکب‌های اربعین حسینی را دارد و پیش بینی می‌شود زائران اعزامی از قم به این رویداد تمدن‌ساز بیشتر از سال‌های قبل باشد.