رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب بریل همزمان با روز جهانی عصای سفید در قم

۱۰ عنوان کتاب بریل به همت واحد تولید بریل نابینایان اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با موضوع های مختلف ویژه کودک و نوجوان همزمان با روز جهانی عصای سفید رونمایی شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ۱۰ عنوان کتاب بریل به […]

۱۰ عنوان کتاب بریل به همت واحد تولید بریل نابینایان اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با موضوع های مختلف ویژه کودک و نوجوان همزمان با روز جهانی عصای سفید رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ۱۰ عنوان کتاب بریل به همت واحد تولید بریل نابینایان اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با موضوع های مختلف ویژه کودک و نوجوان با حضور حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم, دکتر سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم, رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان, رضوانی مدیرعامل جامعه نابینایان استان قم رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم. « فصل ضمن اشاره به رونمایی ازکتابهای شهدایی لیلاها، مناجات، به شرط چاقو، کلوچه های خدا، رئیس بزرگ، کتری، سه گچ رنگی، حلزون بیستم، حمله غول های آهنی، عصرانه خانم باجی و ترانه های نوازش » اظهار داشت: پس از مراسم رونمایی این کتابها دراختیار نابینایان سراسر کشور به صورت رایگان قرار میگیرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی همچنین با اشاره به این که خدمات رسانی به معلولان تنها وظیفه سازمان بهزیستی نیست گفت: در این حوزه همه مردم و مسئولان موظف هستند تا خدمات مطلوب را ارئه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری سپس بیان کرد: افراد معلول با معلولیت های جسمی در جامعه دارای مشکل هستند از این رو سایر افراد جامعه باید کمک کنند تا دشواری های معلولان به حداقل برسد.
وی ادامه داد: در بخش نابینایان اداره کل کتلبخانه ها فعالیت های تولید کتاب بریل انجام می شود تا دسترسی همه نابینایان عزیز به کتاب ها تسهیل شود ضمن این که کاستی هایی در ارائه خدمات وجود دارد که نیازمند صبوری نابینایان هستیم.

وی بر توسعه خدمات رسانی تاکید کرد و گفت: ان شاء الله درصدد هستیم تا خدمات روز به روز افزایش پیدا کند.

گفتنی است معرفی کتاب و خلاصه گویی از کتابهای بریل تولید شده این واحد توسط اعضای روشندل انجام شد. همچنین اجرای سرود, تواشیح, شعرخوانی و دکلمه خوانی به همراه برپایی نمایشگاهی از کتابهای بریل استان. از دیگر برنامه های این مراسم بود.

– همزمان با روز جهانی عصای سفید مراسم رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب بریل در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی قم در مراسم رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب بریل که عصر شنبه در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، به مشکلات معلولان در جامعه اشاره کرد و گفت: زندگی افراد معلول با شرایط موجود جامعه مشکلات بسیاری را برای آن‌ها فراهم کرده است و به همین منظور باید سایر افراد این دشواری‌ها را کاهش دهند.

حجت الاسلام عطاء الله جباری بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و مردم در ایجاد وضعیت بهتری برای زندگی معلولان تأکید کرد و گفت: بهزیستی تنها نهاد مسئول در خدمت‌رسانی به معلولان نیست و همه افراد و نهادها وظیفه دارد که به نوبه خود این مشکلات را به حداقل برسانند.

وی نیاز به مطالعه نابینایان را مورد اشاره قرار داد و گفت: به طور مثال در تأمین نیاز نابینایان به منابع مطالعانی کتابخانه آیت الله خامنه‌ای به خوبی ورود کرده است و با تولید کتاب‌های بریل دسترسی نابینایان به کتاب‌ها را تسهیل کرده است.