رشد ۱۶ درصدی تعداد قطارهای نوروزی در استان قم

مدیرکل راه آهن استان قم گفت: ۸۶۶ رام قطار امسال در ایام نوروز داریم که ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  فارس، محسن اعتماد ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با […]

مدیرکل راه آهن استان قم گفت: ۸۶۶ رام قطار امسال در ایام نوروز داریم که ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  فارس، محسن اعتماد ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به زمان حرکت قطارهای نوروزی اظهار کرد: حرکت این قطارها از ۲۵ اسفندماه شروع می‌شود و ستاد نوروزی در ایستگاه مرکزی قم از این تاریخ تا ۱۵ فروردن ماه فعال است، امسال تعداد صندلی‌های پیش فروش شده قطار در ایام نوروز نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است و تعدادشان به ۱۵۶ هزار صندلی رسید.

وی ادامه داد: ۸۶۶ رام قطار امسال در ایام نوروز داریم که ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، امسال در ایام نوروز افزایش قیمت قطار نخواهیم داشت.

مدیرکل راه آهن استان قم افزود: در چهار ایستگاه راه آهن استان دارای نمازخانه و سرویس بهداشتی هستیم و ستاد اقامه نماز هم بازدیدهای از ایستگاه‌ها دارد تا در صورت مشاهده رفع کمبودی، آن کمبود رفع شود.

اعتماد ایستگاه راه آهن را ورودی شهر قم دانست و تصریح کرد: باید دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش به این ایستگاه توجه کنند، شهرداری قم ایستگاه راه آهن این شهر را فراموش کرده است.

وی ادامه داد: سومین ایستگاه پرترافیک راه آهن کشور پس از تهران و مشهد، ایستگاه قم است و روزانه پنج هزار مسافر از این ایستگاه تردد دارند.

مدیرکل راه آهن استان قم افزود: دستگاه‌های زیربط باید وضعیت خودروهای تاکسی در بیرون ایستگاه راه آهن قم را ساماندهی کنند، همچنین برای نصب تابلوهای گردشگری و اماکن تفریحی در داخل این ایستگاه آمادگی داریم.

اعتماد، ارتقای ارائه خدمات در ایستگاه راه آهن قم را مهم دانست و تصریح کرد: اتوبوسرانی سرویس را برای انتقال مسافران از این ایستگاه به ایستگاه راه آهن محمدیه قرار داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احیای خط راه آهن قم جمکران ضروری است تا مردم بتوانند از این خط استفاده کنند.