رسانه هابرای مبارزه بافساد کمک کنند/بررسی منطقه اقتصادی شهرفرودگاهی قم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف نمایندگان مجلس مبارزه با فساد از موضع پیشگیری است که در این زمینه رسانه ها می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در جلسه با برخی از مدیران […]

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف نمایندگان مجلس مبارزه با فساد از موضع پیشگیری است که در این زمینه رسانه ها می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در جلسه با برخی از مدیران مسئول و سردبیران روزنامه ها و نشریات استان قم، انتظار از جامعه مطبوعات قم را الگو بودن برای کشور دانست و ادامه داد: روزنامه نگار باید چنان جایگاهی داشته باشد که در هر جلسه ای حضور یافت، مسئولان از حضور آنان حساب پس بدهند، ولی روزنامه ای که فاسد شد نمی تواند از حقوق مردم دفاع کند.

وی با تاکید بر استفاده اصحاب رسانه از ظرفیت نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی برای ارتقای وضعیت رسانه ای در سطح کلان گفت: در صورتی که محدودیتی برای حضور افراد در جلسه طرح سئوال از رئیس جمهوری وجود نداشته باشد، آمادگی داریم تا ۴۰ خبرنگار از استان در این جلسه حضور یابند.

امیرآبادی با اشاره به وجود مشکل مالی روزنامه ها و مطبوعات استان ادامه داد: مشکلات مالی موجب شده تا روزنامه ها ومطبوعات نتوانند در تحقق آزادی بیان وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولان استان باید پاسخگو عملکرد خود باشند و نباید نسبت به انتقادات ناراحت شوند گفت: پاسخگو بودن اصل است و باید مسئول پاسخگو باشد ولی منتقدان نیز باید انصاف را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه وجود دارد و قابل قبول است ولی اینکه این اختلاف ها را در مسئولیت ها دخالت دهیم، امری اشتباه است اظهار داشت: خانه مطبوعات استان باید پاسخگویی همه خبرنگاران و رسانه های استان باشد چرا که اعضای خانه مطبوعات نماینده همه اصحاب رسانه هستند.

وی ادامه داد: مطبوعات استان نتوانسته اند جایگاه ویژه ای در کشور بدست آورند که به دلیل سیاست زدگی مطبوعات قم می باشد.
امیرآبادی توجه به مشکلات مردم و مطالبه از مسئولان استان را از جمله وظایف رسانه های قم دانست و ادامه داد: مسئولان و سیاسیون ظرفیت کافی را برای انتقاد ندارد که باید ظرفیت ها را بالا برد چرا که نباید انتظار داشته باشیم که روزنامه ها و مطبوعات تنها از ما تعریف و تمجید کند.

از هشت هزار و ۶۲۹ مجوز صادر شده ، ۲۶۰ آن مربوط به قم است. قم دارای ۳ روزانه سراسری و ۳ روزنامه محلی دارای مجوز است

** با کسی عقد اخوت نبسته ام

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی در دفتر خود در قم گفت: یکی از وظایف این کارگروه ها بررسی عملکرد مسئولان استان است که در این راستا مدیرکل هایی که این کارگروه ها بر اساس ارزیابی ها عملکرد ضعیفی داشته اند، شناسایی و تذکر لازم به آنها داده می شود.

امیرآبادی با قابل قبول دانستن عملکرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، تاکنون عملکرد مدیرکل ارشاد قم قابل قبول بوده و به همین دلیل بنده از وی حمایت می کنم.

وی با تاکید بر اینکه با هیچ یکی از مسئولان استان، عقد اخوت نبسته ام تصریح کرد: وظیفه ما حمایت از مسئولان استان است ولی به معنای نادیده گرفتن نقاط ضعف و بیان نکردن ایرادها و اشکال ها نیست.

** نباید پشت دولت را در برابر هجمه دشمنان خالی کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه، اداره کشور در شرایط کنونی را کاری بسیار سخت و دشوار دانست و تاکید کرد: به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه حمایت از دولت و رئیس جمهوری را برای عبور از این شرایط را داریم ولی این به معنای نادیده گرفتن ایرادها و اشکال ها نیست.

وی، با تاکید بر ضرورت حمایت از رئیس جمهوری افزود: رزمنده ای را که در میدان جنگ قرار دارد باید حمایت و پشتیبانی و نباید پشت او را در برابر هجمه دشمنان خالی کرد.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه مدیران ما در اداره کشور در شرایط فعلی کار سختی به عهده دارند گفت: حمایت از دولت و مسئولان کشور به معنای بی توجهی به عملکرد آنها نیست بلکه به معنای تقویت نظارت و کمک به آنها برای رفع ایرادهای مدیریتی و تصمیم گیری آنهاست.

** منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی قم در حال بررسی است

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته آینده لایحه منطقه ویژه اقتصادی و شهر فرودگاهی در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود ، گفت: در صورت تصویب کلیات این طرح، منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی قم نیز در جزئیات این طرح گنجانده شده است که این اقدام گام مهمی در توسعه استان خواهد بود.

امیرآبادی فراهانی، ادامه داد: با توجه به قوانین خاص مربوط به این مناطق، امکان سرمایه گذاری خوبی در استان در قالب اجرای این شهر فرودگاهی انجام می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اینکه این شهر فرودگاهی به فرودگاه نیمه کاره سلفچگان قم الحاق می شود و یا به صورت مستقل احداث خواهد شد در حال بررسی است ولی عنوان منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی قم در این لایحه وجود دارد.

وی با اشاره به مخالفت وزیر راه و شهرسازی با احداث فرودگاه نیمه کاره فعلی قم گفت: مسئولان استان برای احداث این فرودگاه مجوزهای لازم را دارند، ولی اینکه بخواهند شهر بزرگی به عنوان شهر فرودگاهی در کنار شهر قم احداث شود نیاز به مصوبه شورای عالی شهر سازی را دارد.

امیرآبادی فراهانی، با تاکید بر اینکه متاسفانه با تمام پیشرفت هایی که برای راه اندازی مجدد ساخت فرودگاه قم در منطقه سلفچگان و پرداخت دیون سرمایه گذاران صورت گرفته ولی تاکنون به هیچ نتیجه عملی و دستاور ملموسی دست نیافته ایم گفت: ۲ مسیر برای تعیین تکلیف سرمایه گذاران فرودگاه نیمه ساخته قم وجود داشت، یکی تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال از دولت برای پرداخت خسارت ها به سرمایه گذاران و دوم یافتن سرمایه گذار جدید که تاکنون به نتیجه مشخصی در این زمینه نرسیده ایم و متاسفانه همچنان سرمایه گذاران این پروژه بلاتکلیف هستند.

تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۸۹ بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم – سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه

هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.

ساخت این فرودگاه درحال حاضر متوقف است.

در این جلسه که با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و عباس محرابی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، توزیع عادلانه آگاهی ها، بیمه خبرنگاران، وجود برخی مشکلات در خانه مطبوعات و همچنین برخی انتقادات از داوری نخستین جشنواره مطبوعات استان که در ۱۷ مرداد امسال برگزار شد، از جمله مهمترین مباحث مطرح شده بود.