رسانه ها؛ سهم بسزايي در ارتقاء احساس امنيت در جامعه دارند

فرمانده انتظامي استان گفت: رسانه ها؛ سهم بسزايي در ارتقاء احساس امنيت در جامعه ايفا مي کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار”کاظم مجتبايي”در دومين کارگاه اطلاع رساني و مصاحبه ويژه فرماندهان و مسئولان انتظامي استان قم با اشاره به اينکه تمامي مصاحبه شوندگان پليس ملزم به رعايت […]

فرمانده انتظامي استان گفت: رسانه ها؛ سهم بسزايي در ارتقاء احساس امنيت در جامعه ايفا مي کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار”کاظم مجتبايي”در دومين کارگاه اطلاع رساني و مصاحبه ويژه فرماندهان و مسئولان انتظامي استان قم با اشاره به اينکه تمامي مصاحبه شوندگان پليس ملزم به رعايت مفاد دستور العمل انجام مصاحبه هستند، بر لزوم اطلاعات کافي در حيطه وظايف و ماموريت ها تاکيد کرد.
وي سپس ضمن تاکيد بر ضرورت آگاهي بخشي به جامعه، تعاملات پليس و اصحاب رسانه را سبب ارتقاء فرهنگ در جامعه و دستيابي به امنيت پايدار دانست.
سردار مجتبايي گفت: رسانه ها يکي از عوامل توليد کننده امنيت در جامعه بوده و وسيله اي براي ارتقاء احساس امنيت در جامعه هستند.
وي در ادامه با بيان اينکه انجام مصاحبه مستلزم شناخت کامل از مسايل انتظامي است، اعتماد به نفس را يکي از ضروريات مصاحبه برشمرد و خاطرنشان کرد:در انجام مصاحبه بايد همه گروه هاي سني را در نظر داشت و لازمه مصاحبه اخلاق، منطق، قاطعيت و درايت است.
در ادامه کارشناس فضاي مجازي مهندس خالدي در خصوص سواد رسانه اي، سواد ديجيتال و سواد اينترنتي مطالبي ارائه کرد.
وي راهکارهاي بهره گيري از فرصت ها و تهديدات در حوزه فضاي مجازي را در سه سطح حاکميتي، سازماني و سطح فردي ارزيابي کرد.
مهندس خالدي با بيان اينکه فضاي مجازي جز لاينفک زندگي مردم شده است، اين فضا را زندگي دوم انسان دانست و گفت: فضاي مجازي فرصت هاي بي بديلي در اختيار افراد مي دهد که بايد آسيب ها و تهديدات اين حوزه را بيش از پيش دانست.