راه کنونی کمیته امداد تشکیل یک الگوی موفق عدالت اجتماعی را نوید می‌دهد

امام‌جمعه قم کمیته امداد را به محرومیت‌زدایی بیشتر تا رسیدن به عدالت اجتماعی در جامعه تشویق کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازسایت خبری کمیته امداد ،مدیرکل و مدیران کمیته امداد استان قم با آیت‌الله حسینی بوشهری امام‌جمعه این شهر دیدار و درباره مشکلات نیازمندان و راهکارهای رفع این مشکلات گفت‌وگو کردند. […]

امام‌جمعه قم کمیته امداد را به محرومیت‌زدایی بیشتر تا رسیدن به عدالت اجتماعی در جامعه تشویق کرد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازسایت خبری کمیته امداد ،مدیرکل و مدیران کمیته امداد استان قم با آیت‌الله حسینی بوشهری امام‌جمعه این شهر دیدار و درباره مشکلات نیازمندان و راهکارهای رفع این مشکلات گفت‌وگو کردند.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام‌جمعه قم و معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن قدردانی از تلاش‌های امدادگران این نهاد در جهت محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات بی منّت به نیازمندان، گفت: خدمت شما به فقرا و محرومان که با تکریم همراه است بر اساس سیره پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) است و هر چه بر عمر انقلاب افزوده می‌شود بیشتر احساس می‌کنیم که این نهال کاشته شده توسط امام خمینی یک نعمت و برکتی بزرگ است.
وی اضافه کرد: حاصل راه کنونی کمیته امداد در دستگیری بی منّت از محرومان و مستضعفان همراه با تکریم آن‌ها، شکل‌گیری یک الگوی موفق برای ایجاد عدالت اجتماعی ست.
وی بابیان اینکه ریشه اصلی تحت حمایت قرارگرفته بیش از ۹۰ درصد خانوارها از اعتیاد سرپرستان آن‌هاست گفت: معضلات امروز جامعه ما عدم کار و تولید، اعتیاد و بیکاری است.
امام‌جمعه قم با ابراز تأسف از اینکه آمارهای خوبی از مشکلات فساد اجتماعی در نظام اسلامی نداریم و نمی‌شنویم گفت منشاء فساد باید از سرچشمه خشکانده شود و این گزارش‌ها بایستی به مسئولین ذی‌ربط ارجاع شود و آن‌ها هم تصمیمات مناسبی برای رفع این معضلات بگیرند.
وی افزود این ارتباط بین تأثیرگذاران در جامعه باید پیوسته مطرح باشد که در آن صورت مشکلات خودبه‌خود حل می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر پرهیز از نزاع‌های سیاسی و حاشیه‌ها بیان کرد نباید از تأکید اخیر مقام معظم رهبری درباره آرمان اصلی انقلاب که همان عدالت اجتماعی و رسیدگی به محرومان و مستضعفان است غافل شویم.
وی با ابراز خرسندی از وجود اخلاص بی ریا در کارمندان و مدیران امدادگر گفت: از روزی که آقای فتاح و همکاران ایشان مسئولیت را به عهده گرفته‌اند بحمدالله آمارها و نتایج کار از روی اخلاص ارائه می‌شود.
وی بابیان اینکه در آموزه‌های دینی ما گره‌گشایی از کار مسلمانان پاداش دنیوی و اجر معنوی زیادی دارد گفت: امیدوارم در سال آینده در رسیدگی به امور اساسی ازدواج، مسکن، اشتغال و تحصیل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب موفق باشید.

در ابتدای این دیدار اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم ضمن ارائه گزارشی از خدمات این نهاد در سال ۹۶ از برگزاری جشن توانمندسازی هزار و ۳۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در ۱۷ اسفند امسال خبر داد و گفت: این مددجویان در زمینه‌های اشتغال، آموزش و مسکن توانمند شده‌اند.
وی بابیان اینکه برای شب عید مددجویان روستایی تحت حمایت این نهاد دو هزار و ۴۰۰ سبد غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی، چای، رب گوجه‌فرنگی و انواع حبوبات بسته‌بندی و آماده تحویل‌شده است گفت: علاوه بر اینکه همه مددجویان تحت حمایت از عیدی بهره‌مند می‌شوند به مددجویان ساکن شهر قم نیز پوشاک شب عید تقدیم می‌شود.
در این دیدار حجت‌الاسلام جواد توحیدی منش مدیر اجرایی طرح مددکاری اسلامی کمیته امداد با اشاره به اینکه این طرح در فاز دوم خود قرار دارد گفت: برای ۷۰۰ پرونده از خانوارهای تحت حمایت، مددکارانی در قالب‌های متفاوت با رویکردهای مختلف پیش‌بینی کرده‌ایم به‌طوری‌که برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد که همسرشان معتاد است مددکار ترک اعتیاد و برای زنان سرپرست خانواری که همسرشان در زندان است مددکار متخصص مرتبط با همین موضوع در محیط زندان‌ها نظر گرفته‌شده است.
وی بابیان اینکه در اولویت نخست این طرح، ترک اعتیاد سرپرست خانواده و در اولویت‌های بعدی اشتغال و رجوع آن‌ها برای ازدواج است گفت: در فاز اول این طرح زمینه اشتغال ۲۴ سرپرست خانوار فراهم شد و ۴۰ زن سرپرست خانوار نیز با همسر سابق خود زندگی مجددشان را آغاز کرده‌اند.