راه اندازی سامانه پیامکی برای ارتباط ناشنوایان با پلیس ۱۱۰

فرمانده انتظامی استان از راه‌اندازی سامانه پیامکی 110211 پلیس استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، ارسال پیام کوتاه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم .سردار “سیدمحمود میرفیضی” در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: سامانه پیامکی پلیس قم با هدف امداد‌ رسانی به شهروندان برای افراد فاقد تکلم، کسانی که در شرایط سخت و بحرانی قرار داشته و امکان تماس مستقیم با سامانه ۱۱۰ و صحبت کردن را ندارند و همچنین افرادی که آدرس محل خود را نمی‌دانند و قصد ارسال موقعیت جغرافیایی به صورت پیامکی را دارند، راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند نوع نیاز و آدرس دقیق خود را از طریق پیامک به سامانه ۱۱۰۲۱۱ ارسال که بلافاصله خبر از طریق سامانه های تخصصی به کلانتری و پاسگاه ها و پلیس های تخصصی ارجاع و به خواسته آنان رسیدگی خواهد شد، افزود: ارسال پیامک با زبان فارسی و لاتین امکان پذیر بوده و پیامک‌ها به محض دریافت، خوانده و اقدامات لازم انجام می‌شود.
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به همزمانی این افتتاح با ایام الله دهه مبارک فجر گفت: هر ساله در حدود یک میلیون تماس با ۱۱۰ برقرار و مورد رسیدگی قرار می گیرند که امیدواریم با افتتاح این سامانه پیامکی بتوانیم بیش از پیش در خدمت عزیزان ناشنوا و سخت گویش نیز باشیم چراکه این عزیزان همچون بسیاری از دیگر شهروندان بسیار قانونمند هستند و ما نیز به نوبه خود در تلاش هستیم زمینه مشارکت بیشتر این عزیزان با خدمتگزاران خود در فرماندهی انتظامی استان را فراهم کنیم.

توقیف مزدا حامل کالای قاچاق
رئیس پلیس امنيت اقتصادي استان از توقیف یک دستگاه خودرو وانت مزدا حامل اسباب بازي و لوازم يدکي خودرو قاچاق در قم خبر داد.
سرهنگ “حسین برزگر” اظهارداشت: کارآگاهان پلیس امنيت اقتصادي استان به منظور مقابله با پديده شوم قاچاق و در اجراي مصوبات قرارگاه مبارزه با قاچاق كالا و ارز، یک دستگاه خودرو وانت مزدا را توقیف کردند.
وی افزود: در ادامه طی بازرسی از خودرو مذکور محموله اسباب بازي و لوازم يدکي فاقد مجوز و قاچاق به ارزش ۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال کشف شد.
رئیس پلیس امنيت اقتصادي استان قم تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.