راه اندازی خط تماس ویژه برای مشاوره بیمه شدگان سلامت

مدیر کل بیمه سلامت استان قم گفت:خط تماس ویژه برای مشاوره بیمه شدگان سلامت در استان قم  باشماره ۱۶۶۶ راه اندازی شد تا پاسخگویی سوالات بیمه شدگان سلامت در استان باشد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر کل بیمه سلامت استان قم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:خط تماس ویژه برای مشاوره […]

مدیر کل بیمه سلامت استان قم گفت:خط تماس ویژه برای مشاوره بیمه شدگان سلامت در استان قم  باشماره ۱۶۶۶ راه اندازی شد تا پاسخگویی سوالات بیمه شدگان سلامت در استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر کل بیمه سلامت استان قم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:خط تماس ویژه برای مشاوره بیمه شدگان سلامت در استان قم  باشماره ۱۶۶۶ راه اندازی شد تا پاسخگویی سوالات بیمه شدگان سلامت در استان باشد وشهروندان وهم استانی های عزیز می توانند سوالات مشاوره ای خود را در زمینه خدمات مشاوره ای بیمه ای،بیمه وخدمات درمانی ،تعویض دفترچه و…با تماس با این خط ،پیگیر شوند.

محمدرضا فخاریان قمی  افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۱۳۵ هزار و ۴۴ دفترچه جدید برای بیمه شده ها صادر شده است.
وی با بیان این که به طور میانگین هر ماه ۱۸۰ میلیارد ریال صرف هزینه بیمه شده ها می شود، اضافه کرد: در سال گذشته، ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال و در سال ۹۵ نیز ۲ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت در قم هزینه شده است.
به گفته وی، در سال گذشته سه میلیون و ۸۴۴ هزار و ۶۸۱ مورد مراجعه بیمه شده ها به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت صورت گرفته است.
فخاریان قمی به بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی و بیمارستان ها اشاره و بیان کرد: امسال ۷۰ درصد طلب بیمارستان های دولتی تا تیرماه پرداخت شده و بیمارستان های خیریه و داروخانه های خاص تا خردادماه و داروخانه های عادی تا اردیبهشت ماه طلب خود را دریافت نموده اند.
وی خاطرنشان کرد: طلب بیمارستان های دولتی از بیمه سلامت در سال گذشته ۸۱۹ میلیارد ریال بود که حدود ۵۰ درصد آن در حال پرداخت است.
وی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت، حدود ۳۵۷ هزار و ۹۳۰ بیمه شده را در قالب پنج صندوق کارمندی، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و روستاییان زیر پوشش قرار داده است.
مدیرکل بیمه سلامت قم اضافه کرد: از این تعداد، ۱۶۷ هزار و ۶۰۲ تن زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی (رایگان)، ۱۳ هزار و ۳۶۷ تن زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان(خویش فرما)، ۶۴ هزار و ۴۷۰ تن زیر پوشش صندوق سایر اقشار، ۶۲ هزار و ۶۳۲ تن زیر پوشش صندوق کارکنان دولت و ۴۹ هزار و ۸۵۹ تن نیز زیر پوشش صندوق بیمه روستایی هستند.
به گفته وی، یک هزار و ۲۵۶ بیمار خاص شامل ۶۱ بیمار هموفیلی، ۹۹ بیمار تالاسمی، ۱۸۸ بیمار پیوند کلیه، ۴۳۶ بیمار دیالیزی و ۴۷۲ بیمار ام اس در این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از بیشتر خدمات این بیمه به صورت رایگان بهره مند می شوند.
وی با اشاره به نظارت بیمه سلامت بر نسخه های پزشکی، گفت: شورای علمی نظارت بر عملکرد موسسه های درمانی مواردی از جمله تعداد تجویز، آزمایش، تعداد اقلام دارویی در هر نسخه و میانگین قیمت نسخه ها را بررسی می کند و در صورتی که بیش از حد مجاز باشد پزشک را برای توضیحات احضار می نماید.
فخاریان قمی افزود: برای کاهش مصرف دارو و مراجعه های ضروری به پزشک باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا هزینه درمان کاهش یابد.
وی، راه اندازی مرکز ۱۶۶۶ برای ارائه مشاوره و راهنمایی به بیمه شده ها، افزایش خدمات میز خدمت به ۱۲ مورد، استقرار سامانه الکترونیک برای تایید دارو و خدمات ام آری آی و سی تی اسکن را از جمله اقدام های سال جاری بیمه سلامت در استان قم عنوان کرد.