رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم: نگران تغییر وضعیت کرونایی قم هستیم

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم گفت: در اولین جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم سال ۱۴۰۰ که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تاثیر کرونا در فعالیت ها و برنامه ریزی های زندگی اجتماعی بیان داشت: طی دوسال گذشته که درگیر ویروس منحوس کرونا بودیم، در عرصه داخلی زحمات زیادی […]

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم گفت: در اولین جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم سال ۱۴۰۰ که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به تاثیر کرونا در فعالیت ها و برنامه ریزی های زندگی اجتماعی بیان داشت: طی دوسال گذشته که درگیر ویروس منحوس کرونا بودیم، در عرصه داخلی زحمات زیادی در جهت مقابله با کرونا کشیده شد و محدودیت های مختلفی گذاشته شد و البته مردم هم همراهی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر بیژن سلیمان پور اظهار داشت :در عرصه بین المللی هم فشارها و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید شد و اجماع بین المللی علیه این نظام مقدس قوت گرفت اما ملت ایران با سربلندی از این سال پرفشار گذر کردند و به دستاوردهای جدیدی دست یافتند که غلبه بر تحریم های دشمن حاصل ایستادگی و مقاومت مردم بود.
او با اذعان به عادی انگاری شرایط کرونا در نظر جامعه گفت: رسانه ها از ابتدای شیوع کرونا تلاش فراوانی برای اقناع مردم نسبت به وجود بیماری در سطح جامعه و ضرورت پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی کردند اما در شرایط فعلی باید هم مسئولان و هم رسانه ها همت بیشتری در جلب اعتماد عمومی داشته باشند و با بهره گیری از ابزارهای مختلف و به شیوه های گوناگون خطر را به مردم گوشزد کنیم.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم بر لزوم تبیین فلسفه رنگبندی شهرها در وضعیت کرونا تاکید کرد و افزود: لازم است شهرداری در معابر و میادین مهم شهری از شیوه های مختلف برای تفهیم معنای رنگ بندی به مردم استفاده کنند تا مردم نسبت به فلسفه این رنگ ها آگاهی بیشتری پیدا کنند.
او از وضعیت کرونا در قم ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: وضعیت نارنجی وضعیت خوبی نیست و به شدت نگران ورود به وضعیت قرمز در روزهای آتی هستیم.
دکتر سلیمان پور محدودیت های وضعیت نارنجی را تبیین کرد و بیان داشت: در وضعیت نارنجی و به مدت دو هفته، دو سوم کارکنان ارگان ها و سازمان های ارائه دهنده خدمات ضروری می بایست در محل کار حاضر باشند. در سایر ادارات یک دوم کارکنان با نظر مسئول دستگاه نباید در جلسه حضور یابند. جلسات با حضور حداکثر ۲۰ نفر برگزار شود.گروه های شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهند شد.
او ادامه داد: مراکز آموزشی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه در این مدت تعطیل خواهند بود. همچنین نمازهای جمعه و جماعت نیز برگزار نمی شود. مناسک آئینی و مذهبی تعطیل خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بعد از محدودیت دوهفته ای، شرایط را ارزیابی خواهد کرد و متناسب با آن تصمیم گیری خواهد کرد و اصناف و مراکز متخلف به مدت ۱۵ روز پلمب خواهند شد.
او در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه انتخابات بزرگترین رویداد سیاسی کشور است، گفت: دشمن از ماه ها قبل امکانات لازم را فراهم کرده تا تمام نقصان ها و کمبودها را به انتخابات گره بزند و مشارکت مردم را در این رویداد سیاسی کمرنگ کند بنابراین وظیفه ما بیان دستاوردها و برجسته سازی اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.
دکتر سلیمان پور گزارشی از وضعیت برگزاری انتخابات در استان ارائه کرد و افزود: سه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را در استان درپیش داریم.
او تصریح کرد: ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۰ آغاز شده و تا ۲۶ ادامه داشته که در مجموع ۴۷۳ نفر ثبت نام کردند که تا آخر وقت دیروز ۵ نفر انصراف داده بودند. ۸۹ درصد ثبت نام کنندگان مرد هستند و ۱۱ درصد خانم هستند. از نظر مدرک تحصیلی هم ۳۶ نفر مدرک دکترا، ۱۵۶ نفر کارشناسی ارشد، ۲۰۶ نفر کارشناسی، ۵۶ نفر تحصیلات حوزوی، ۱۳ نفرکاردانی، ۵ نفر دیپلم دارند. میانگین سنی ثبت نام کنندگان هم ۳۶ تا ۴۰ سال است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم ادامه داد: ثبت نام مجلس خبرگان رهبری هم از ۱۳ آغاز شده و تا ۲۲ ادامه دارد که تا آخر وقت روز گذشته ۶ نفر برای حوزه انتخابیه قم ثبت نام کردند.