رئیس سازمان صنعت،معدن تجارت عنوان کرد:تولیدکاغذ از سنگ آهک در قم

رئیس سازمان صنعت،معدن تجارت استان قم گفت:تولید کاغذ از سنگ آهک  جزء اولویت های مهم ما در استان قم به شمار می رود وبه زودی ما شاهد تحقق چنین امری در استان خواهیم بود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، رئیس سازمان صنعت،معدن تجارت استان قم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت […]

رئیس سازمان صنعت،معدن تجارت استان قم گفت:تولید کاغذ از سنگ آهک  جزء اولویت های مهم ما در استان قم به شمار می رود وبه زودی ما شاهد تحقق چنین امری در استان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، رئیس سازمان صنعت،معدن تجارت استان قم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت :تولید کاغذ از سنگ آهک  جزء اولویت های مهم ما در استان قم به شمار می رود وبا توجه به اینکه ما در استان به چنین فناوری دست یافته ایم ،به زودی ما شاهد تحقق چنین امری در استان خواهیم بود.

محمود سیجانی  با اشاره به اینکه در استان بخش خصوصی توانمند و با انگیزه ای داریم، اظهار داشت: در سال رونق تولید دغدغه ما هم روی همین مسئله است بر همین اساس برای سال جاری برنامه ای با ۸ راهبرد و ۲۸ برنامه تدوین شده است.

وی ادامه داد: در شرایط امروز این برنامه و راهبردها  سرلوح کارها قرار داده ایم تا طبق برنامه ریزی گام برداریم.

رئیس سازمان صمت استان قم با اشاره به برنامه های مهم امسال، گفت: تقویت بحث تولید و صادرات،  ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود ، جلوگیری از تعطیلی واحد های فعال و استفاده از ظرفیت باقیمانده و احیای واحدهای راکد از مهم ترین برنامه های سال جاری می باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه صنعت علاوه بر برنامه های ذکر شده تامین نقدینگی هم بسیار مهم است و البته در بحث افزایش تولید باید مواد اولیه هم به موقع تامین شود که یکی از دغدغه های ما این مسئله است.

سیجانی بااشاره به اینکه در بحث واردات مواد اولیه سرعت عمل بسار مهم است، بیان داشت: بسیار از تولیدات داخل بر کالای خارج غالب است و هیچ کمبودی نسبت به نمونه خارجی خود ندارد.

وی ابراز داشت:  در حوزه معدن نگاه ویژه ای به این حوزه داریم چرا که پتانسیل های خاصی در استان موجود است که فقط صرفا گچ و آهک نیست بلکه ما در استان فلز های مهمی داریم که باید فرآوری شود.

رئیس سازمان صمت قم با اشاره به برنامه روز صنعت در قم، افزود: چهارشنبه ۲۶ تیر ماه روز صنعت در استان قم می باشد که مراسمی را برگزار خواهیم کرد که در این مراسم ده پروژه با سرمایه گذاری ۶۰۶ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: این ده پروژه ۳۳۷ فرصت شغلی که ۱۹۶ مورد آن مستقیم است ایجاد خواهد کرد؛ البته در این روز بصورت نمادین فقط دو واحد افتتاح و بازدید خواهد صورت گرفت، این واحد ها در روستای سراجه بخش مرکزی قرار دارند.

سیجانی بیان داشت: یکی از این واحد ها ، واحد تولید مقوا با ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی به تعداد ۴۰نفر و و احد دیگر که پیش از ۱۰سال راکد بود واحد تولید سولفات پتاسیم است با سرمایه گذاری ۱۰میلیارد تومان و اشتغال زایی برای ۳۰ نفر است.

وی گفت: در مراسم روز صنعت و معدن معاون وزیر، استاندار قم و نمایندگان مجلس حضور خواهند داشت که از برترین های حوزه صنعت و معدن تجلیل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت و معدن با اشاره به اینکه برای سال ۹۷ پیش بینی ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق صورت گرفته است، گفت: در خصوص برگزاری نمایشگاه های استان ، حاضریم برگزاری نمایشگاه ها را به خود هر انجمن و انجیویی واگذار کنیم .

وی ادامه داد: نمایشگاه استان نه محل فروشگاه بلکه محل بازاریابی و معرفی کالا برای غرفه دارها و شرکت کننده است

سیجانی افزود: هر سال در بهمن ماه در بخش کفش نمایشگاه بین المللی در قم برگزار می شود امسال هم حدود ۲۸ کشور مهمان استان برای شرکت در نمایشگاه بین المللی قم بودند .

وی با اشاره به حوزه معدن گفت: در حوزه معدن ۴۰ مورد معدن متروکه داریم که به دلایلی مانند عدم توانایی استخراج راکد شده اند در برنامه داریم این ۴۰معدن را امسال تعیین تکلیف کنیم.

رئیس صمت قم با اشاره به اینکه استان قم در در کشور در بحث صنعتی رتبه ۱۴ و صنعت معدن رتبه ۲۱ را داراست، بیان داشت: پاکستان یکی از بازارهای هدف بسیار خوب برای صنعت کفش و دمپایی قم است که این بازار هدف در رتبه چهارم صادارت استان قرار دارد.

نمایشگاه صنعت کفش استان نیمه اول بهمن ماه در قم برگزارمی شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه ۳۰۰ واحد فعال صنعت کفش و دمپایی فعالیت می کنند، گفت: ۱۰۰ میلیون دلار حجم صادرات سالانه صنعت کفش قم است.

ابوالفضل فراهانی با اشاره به ظرفیت کفش قم اظهار کرد: بسیاری از محصولات وابسته به صنعت کفش که زائران ایرانی از کشورهای همسایه به‌عنوان سوغات خریداری می‌کنند، تولید قم است.
وی ادامه داد: ۳۰۰ واحد فعال در صنعت کفش و دمپایی استان فعال بوده که حجم تولیدات آنها بسیار قابل توجه است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به برپایی نمایشگاه کفش  سال گذشته، عنوان کرد: از بیش از ۲۸ کشور دنیا در آخرین نمایشگاه کفش قم در بهمن ماه سال گذشته حضور پیدا کرده و از نظر بازاریابی نتایج بسیار مثبتی نصیب استان شد.
وی همچنین تصریح کرد: تأمین اجتماعی مشکلات حادی برای صنایع استان به وجود آورده و مرجعی هم نسبت به معضلات ایجاد شده از این ناحیه پاسخگو نیست.
فراهانی با اشاره به اینکه در حوزه پوشاک ظرفیت قم برای بالندگی و رونق بسیار فراوان است، ابراز داشت: در شرایط تحریم، با حمایت از ظرفیت پوشاک استان می‌توان اقدامات کم نظیری را در این رابطه انجام داد.

وی گفت:نمایشگاه صنعت کفش استان نیمه اول بهمن ماه در قم برگزارمی شود.

۶۴ میلیون دلار کالا در سه ماه نخست امسال از قم صادر شد
همچنین در این کنفرانس خبری سید مجتبی فرهادی با اشاره به میزان صادرات کالا ، اظهار داشت: در مدت مشابه سال ۹۷، ۶۶ میلیون دلار کالا ازنظر مبدا تولید از قم صادرشده بود.
وی بیان داشت: ازنظر عملکرد گمرکات، در سه ماه نخست امسال ۳۸ میلیون دلار کالا از قم صادرشده که نسبت به عملکرد ۵۲ میلیون دلاری مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشته است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اضافه کرد: باوجوداین ازنظر وزنی، صادرات قم به کشورهای خارجی امسال ۳۰ درصد نسبت به سال قبل رشد را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: صنعت کفش و دمپایی ظرفیت بزرگی بوده که می‌توان این محصول را در کشورهای هدف صادراتی به‌ویژه کشور پاکستان توسعه داد.
فرهادی ادامه داد: عراق، هند، ترکیه، پاکستان، چین، آذربایجان، ارمنستان و امارات از مهم‌ترین بازارهای صادراتی استان هستند.