درمانگاه ایرانیان تنها مرکزی درقم که به صورت استاندارد دستگاه لیزر پاک کردن تتودارد‌

مدیر درمانگاه پوست و مو ایرانیان قم گفت:تنها مرکزی در قم که به صورت استاندارد دستگاه لیزر پاک کردن تتو دارد‌،ماهستیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،دکتر سید محمد حسن طاهایی، مدیر درمانگاه پوست و مو ایرانیان قم  درگفتگو با خبرنگاران اظهار داشت :کارهای پوست و زیبایی کارهای تخصصی است اما عده‌ای از ناآگاهی مردم سوء‌استفاده می‌کنند. به عنوان مثال بسیاری از آرایشگاه‌ها بوتاکس می‌زنند که این مساله ضعف دانشگاه علوم پزشکی را در نظارت نشان می‌دهد.
وی گفت:این مساله با سلامت جسم و روح شهروندان ارتباط دارد، اما در خلاء نظارت دانشگاه علوم پزشکی، این مراکز مثل قارچ رشد می‌کنند.
طاهایی افزود:این خیلی غیر عادی است که مثلا جراح عمومی عمل زیبایی انجام می‌دهد. بسیاری از مردم این مساله را نمی‌دانند و در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی کوتاهی کرده و انتظار داریم این مساله برای مردم تبیین شود.
وی خاطر نشان کرد:در ۱۲سال فعالیت این درمانگاه ۲میلیون نفر بار مراجعه داشتیم. بیشتر بار جراحی پوست وکاشت مو در استان با ماست اما دریغ از یک ذره حمایت مسئولان.
مدیر درمانگاه پوست و مو ایرانیان اظهار داشت:بسیاری ازمسافران خارجی برای دریافت خدمات درمانی به شهرهای دیگر مراجعه می‌کنند درصورتی که در قم ظرفیت‌های خوبی برای توسعه توریسم درمانی وجود دارد. ما امکاناتی داریم که حتی درتهران هم وجود ندارد.

وی گفت: کلینیک ایرانیان از سال ۸۹ به عنوان نخستین مرکز تخصصی پوست و موی استان قم آغاز به کار کرده و سعی داریم خدمات ما همواره به روز باشد.

وی افزود: تا پیش از این مردم ناچار بودند به تهران مراجعه کنند اما ما سعی کردیم این روند را برعکس کنیم لذا به غیر از مردم استان قم به دلیل هزینه مناسب، از تهران و شهرهای دیگر از جمله شهرستان های استان مرکزی مراجعه کننده های بسیاری داریم.

ارائه تسهیلات قرض الحسنه یک ونیم میلیارد تومانی به بیماران

وی اظهارکرد: در یک سال ونیم اخیر یک ونیم میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه بدون بهره به مراجعه کننده ها پرداخت کردیم که ظرف ۲۴ ساعت با یک بار مراجعه به بانک می توانند تسهیلات را دریافت کنند.

مدیر کلینیک تخصصی پوست وموی ایرانیان ادامه داد: ارائه تسهیلات قرض الحسنه در زمینه کاشت مو و امثال آن در کشور کم نظیر یا بی نظیر است؛ به نحوی که شاید تنها مرکز کشور باشیم که کاشت مو را بیمه کرده و دراین مدت یک مورد شکایت نداشته است.

وی بیان کرد: برخی از مردم قم برای کاشت مو به شیراز می روند و حتی به مراکز سطح پایین و افراد غیرمتخصص در آن شهر رجوع می کنند زیرا بیمار به درمان قم اعتماد ندارد و این امر مایه سرافکندگی است که بیمار ما به شهرهای دیگر می رود در صورتی که همه پزشکان این مرکز متخصص هستند.

وی گفت: از مردم می خواهم تحقیق کنند اگر کیفیت کاشت موی شیراز بهتر است به آنجا بروند اما در شیراز شاید یک شرکت بیمه گر کاشت مو را بیمه نکرده باشد.

دستگاه های منحصر به فرد کلینیک ایرانیان

طاهایی با بیان اینکه یکسری دستگاه های منحصر به فرد در کلینیک ایرانیان وجود دارد؛ گفت: در چند ماه اخیر مرکز مجهز به جدیدترین دستگاه جوان سازی آندولیفت لیزر مخصوص جوان سازی و لیزر جوان سازی های فو برند معروف آمریکایی شده است.

وی اظهارداشت: دستگاه لیزر موهای زائد در کلینیک ایرانیان با دستگاه آمریکایی پنج میلیارد تومانی که به سختی وارد ایران می شود صورت می گیرد درصورتی که بسیاری از مطب ها از دستگاه چینی استفاده می کنند که موها را بیشتر هم می کند.

مدیر کلینیک تخصصی پوست وموی ایرانیان گفت: تنها مرکز دارای دستگاه تتو در قم هستیم که اخیرا بسیاری برای پاک کردن تتو مراجعه می کنند اما برخی مراکز دستگاه را آوردند و به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند

وی اظهارکرد: ایرانیان تنها مرکز دارای نوردرمانی در قم است که بیمار یک روز در میان تا سه چهار ماه هر بار دو دقیقه باید زیر نور قرار بگیرند تا بیماری های پوستی وی مانند پیس از بین برود با این خدمت رفت وآمدهای زیاد به شهرهای دیگر برای این بیماران حذف شده است.

وی بیان کرد: دراین مرکز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در تمام روزهای هفته متخصص پوست و مو وجود دارد.

عمل های زیبایی کاملا تخصصی است

طاهایی تاکید کرد: مردم باید بدانند اقدامات و عمل های زیبایی کاملا تخصصی است با سلامت مردم سر وکار دارد اما متاسفانه حتی جراحی های سنگین و پیشرفته زیبایی توسط جراح عمومی انجام می شود که بسیار خطرناک است.

وی افزود: به عنوان مثال پس از تزریق ژل در مکان های نامعتبر و آرایشگاه ها که سبب تخریب پوست آنان شده به ما مراجعه می کنند و هیچ کاری هم از دست شان برنمی آید و حتی به جایی هم نمی توانند شکایت کنند.

در سایه کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی با جسم و روح مردم بازی می شود

وی گفت: ضعف و کوتاهی در نظارت دانشگاه علوم پزشکی قم سبب شده تا مراکز و پزشکانی از ناآگاهی مردم سوء استفاده و به نفع خودشان بهره برداری و با جسم و روح مردم بازی کنند؛ در خلاء نظارت دانشگاه علوم پزشکی این مراکز مانند قارچ در حال رشد هستند درحالی که قم چهار مرکز تخصصی پوست ومو بیشتر ندارد که ایرانیان اولین مرکز با ارائه خدمات ویژه است.

دو میلیون بار نفر مراجعه به کلینیک ایرانیان

موسس کلینیک پوست وموی ایرانیان ادامه داد: کلینیک تخصصی پوست و موی ایرانیان در ۱۲ سالی که از تاسیس آن می گذرد دو میلیون بار نفر مراجعه کننده داشته است.

وی ادامه داد: بنده مشکل تعداد مراجعه کننده ندارم، کارآفرین نمونه استان و دارای رتبه برتر کنکور سراسری بودم و هم اکنون برای ۴۰-۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده ام دراین مدت یک ریال از سازمان یا ارگانی دریافت نکردم توقع مادی هم ندارم؛ بیشترین بار درمان پوست و موی استان روی دوش این کلینیک بوده اما هیچ حمایتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی نمی شویم.

وی افزود: تنها کار آنان نظارت های دوره ای است؛ ما را رها کرده اند؛ ما در دوران اوج کرونا له شدیم اما بحران را پشت سر گذاشتیم.

ضعف دانشگاه علوم پزشکی در توریست درمانی

طاهایی گفت: توریست درمانی به دلیل ضعف دانشگاه علوم پزشکی در قم بسیار ضعیف است؛ بسیاری از بیماران خارجی به تهران، شیراز و مشهد می روند در صورتی که فرودگاه امام خمینی(ره) به قم نزدیک و به عنوان مثال هزینه کاشت مو در قم نصف تهران و از مشهد کمتر است.

نبود مسئولان بومی دلسوز مسبب عقب ماندگی قم 

مدیر کلینیک تخصصی پوست وموی ایرانیان گفت: نبود مسئولان بومی دلسوز سبب عقب ماندگی قم شده و تا زمانی که به این شکل باشد و مشکلات سر راه درمان برطرف نشود، درمان قم پیشرفت نمی کند.

وی اظهارداشت: همکاران پزشک من در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کردند و بسیاری ساختمان سازی می کند اما ما می خواهیم به وطن خودمان خدمت کنیم اما مسئولان این شهر یک بار برای بازدید نمی آیند و خجالت نمی کشند بیماران از قم به شهرهای دیگر می روند.