دبیرکل جنبش قیام الحسینی(ع):مقاومت اسلامی عراق توطئه استکبار را خنثی کرد

دبیرکل جنبش قیام الحسینی(ع) عراق، حضور جبهه مردمی تحت نظر مرجعیت و ولی فقیه را مهم‌ترین عامل نقش برآب شدن نقشه‌ دشمنان دانست. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، حجت‎الاسلام الشیخ محمد الخفاجی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت‏‌های این جنبش در جمهوری عراق به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران […]

دبیرکل جنبش قیام الحسینی(ع) عراق، حضور جبهه مردمی تحت نظر مرجعیت و ولی فقیه را مهم‌ترین عامل نقش برآب شدن نقشه‌ دشمنان دانست.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، حجت‎الاسلام الشیخ محمد الخفاجی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت‏‌های این جنبش در جمهوری عراق به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.
وی افزود: در این روزها دیدارهایی با علما و مسئولان و مراجع عظما داریم؛ از دیگر برنامه‎های ما در این سفر برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی در مشهد مقدس برگزار شده است.
وی تصریح کرد: جنگی در عراق ایجاد شده است که هدف آن از بین بردن تشیع در عراق است که این جریان نیز از سوی آمریکا کلید خورده است.
دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی قیام الحسینی(ع) گفت: پیروزی‎های بدست آمده در استان‎های عراق که توسط جنبش‎های اسلامی بدست آمده است به دلیل اعتقاد و پیروی از ارشادات رهبر انقلاب بوده است.
الخفاجی ادامه داد: نقشه‏‎ای که استعمار و غرب برای عراق داشت آن بود که این کشور را پایگاه و مقری برای این جریان ها قرار دهد ولیکن عراق به نتیجه ای رسید که رسیدن به ساحل امن و امنیت از طریق ارشادات رهبری و از این طریق مهیا کردن فضا برای امام زمان(عج) باشد؛ در این بین کار ما مقابله با داعش است و در این مسیر توانستیم که برنامه‎های داعش را نقش بر آب کنیم.
وی گفت: نقشه استراتژیک مقابله با داعش و نقشه ایدئولوژیک با کمک حزب الله و نظام جمهوری اسلامی کشیده شد و با توجه به این کمک‎ها و با حضور جنبش های اسلامی توانستیم با داعش مقابله کنیم و قطعا اگر این کمک‎ها نبود به پیروزی نمی‎رسیدیم.
الخفاجی عنوان کرد: زمانی که نقشه کشورهای استمعارگر مشخص شد و نتوانستند در مقابل جنبش‎های مقاومت اسلامی وارد شدند سعی کردند با حضور نیروهای ترکیه در عراق ماموریت خود را انجام دهند.
وی افزود: مقابله با ترکیه و تداخل آن در عراق از طریق جنبش های مقاومت و جنبش قیام الحسینی انجام شد که در مرحله اول با تشکیل تظاهرات مردمی علیه این حضور ترک‎ها، سعی کردیم که یک جبهه مردمی علیه این جریان نامبارک ایجاد کنیم.
دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی قیام الحسینی(ع) اظهارکرد: ورود ترکیه به کشور ما با هدف خیر انجام ‎نمی شود و به همین دلیل است که فرزندان جریان مقاومت در مقابل آنها ایستاده اند؛ ترکیه همیشه در پشتیبانی از جریان‎های تکفیری از دیگران سبقت گرفته است و داعش نیز با کمک ترکیه وارد عراق شد و امروز با کمک قطر و عربستان و کشورهای خلیج فارس به پشتیبانی تکفیری‎ها می‎پردازد.
وی گفت: تمام تسلیحاتی که در مقابل ملت‎های مظلوم استفاده می‏شود از سوی قطر،عربستان و ترکیه به سوی تکفیریون ارسال می‎شود.
این فعال مقاومت اسلامی عراق عنوان کرد: این نقشه خبیثانه کشورها برای همه به عینیت ثابت شده است و مردم ایران و عراق و سوریه و لبنان این فتنه را دریافته‎اند و قطعا در مقابل آنها خواهند ایستاد.
وی گفت: در جنگ‎هایی که انجام شد و آزادی‎هایی که در عراق صورت گرفت فعالیت هایی از سوی این جنبش در دیاله و الانبار انجام شد؛ هدف اصلی داعش، کربلا و تصاحب حرمین عسکریین بود که با مقاومت فرزندان جنبش حرکت قیام الحسینی(ع) توانستیم جلوی این تهاجمات را بگیریم.
دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی قیام الحسینی(ع) اظهارکرد: وقتی وارد استان الانبار شدیم، پس از عملیات اطلاعاتی متوجه شدیم که در نزدیکی ورزشگاه المپیک الانبار نیروهای داعش حضور پیدا کرده‎اند و نزدیک به استان کربلا و نزدیکی کربلا هستند و پس از مقابله با داعش در آن نقطه ۸ شهید را تقدیم کردیم.
وی گفت: در این عملیات توانستیم یکی از سران داعش را به هلاکت برسانیم و ۷ ماشین بمب گذاری شده را که قرار بود به سمت کربلا بروند را نیز خنثی کنیم.
وی افزود: این فرمانده داعشی یک شخصیت عراقی نبود؛ در این میان فردی به نام ابوایوب انصاری که تبعه عربستان بود عملیات‎های انتحاری در الانبار را فرماندهی می‎کرد را نیز به قتل رساندیم؛ این جریان، یک جریان استمراری است چون همیشه از کشورهای دیگر در داعش حضور دارند که به عراق و سوریه تجاوز کرده‎اند.
وی بیان کرد: داعش با وجود جنبش‎های مقاومت و ایستادگی فرزندان عراق در مقابل این جریان مقاومت و حشدالشعبی، آینده‎ای درعراق نخواهد داشت؛ پیروزی‎های بدست آمده توسط نیروهای عراقی مستمر بود و حشدالشعبی با کمک نظام جمهوری اسلامی ایران این پیروزی‌ها را به ثبت رساند.
دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی قیام الحسینی(ع) اظهارکرد: ترسیم نقشه توسط داعش انجام شده است که پس از شکست نظامی چه خواهد شد؟ برنامه بعدی داعش تهاجم سیاسی و فرهنگی خواهد بود و این جریان با حضور مزدورانی که در عراق دارند انجام می‎شود.
الخفاجی عنوان کرد: برنامه‎هایی پس از شکست نظامی داعش نیز از سوی ما ترسیم شده است و برنامه‎های فرهنگی و سیاسی و نظامی علیه داعش انجام خواهد شد.
وی گفت: امت‎های ما نیازمند مساعدت و کمک هستند و هدف ما نیز کمک به این امت‎ها از جمله سوریه و یمن است و در آینده در برنامه‎های سیاسی عراق شرکت خواهیم کرد و این برنامه خود را ویژه عراق و دفاع از ملت‎های مظلوم پیگیری خواهیم کرد و این برنامه نیز از هدف مبارک نظام جمهوری اسلامی برگرفته شده است.

انتهای پیام