خدیجه حسینی: هنر انقلاب را باید به بطن جامعه برد

خدیجه حسینی از تصویرگران جوان شهر قم است. او برگزیده جشنواره ملی طلیعه ظهور و جشنواره سراسری کریمه اهل بیت ‌‌است و در آموزشگاه‌های متعددی مشغول به آموزش و تدریس هنرش است.  به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،  به بهانه برگزاری کارگاه تصویرسازی هنر انقلاب که با حضور جمعی از تصویرگران در حوزه هنری […]

خدیجه حسینی از تصویرگران جوان شهر قم است. او برگزیده جشنواره ملی طلیعه ظهور و جشنواره سراسری کریمه اهل بیت ‌‌است و در آموزشگاه‌های متعددی مشغول به آموزش و تدریس هنرش است. 

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،  به بهانه برگزاری کارگاه تصویرسازی هنر انقلاب که با حضور جمعی از تصویرگران در حوزه هنری قم برگزار شد، گفتگویی با او داشته‌ایم که در ادامه میخوانید. شما در کارگاه روی چه متنی کار کردین و چرا این متن را انتخاب کردید؟

کار من در مورد پدر و پسری است که به دیدار حضرت امام می‌رفتند. راجع به این موضوع حس خوبی داشتم چون به نوعی خاطرات کودکی را برایم زنده می‌کرد. آن زمان من همه جا با پدرم می‌رفتم و خاطرات خوشی از آن زمان دارم. می‌دانم که این دیدارها چقدر می‌توانست دلنشین باشد و حس خوبی به یک کودک بدهد.

کار در کارگاه را چطور دیدید؟

کار کردن در فضای کارگاهی و زمان محدود نوعی چالش برایم بود.

آیا تصویرگری در حوزه هنر انقلاب و مقاومت توانسته به جایگاه مشخصی در هنر معاصر ایران دست یابد؟

در مورد هنر مقاومت کار زیادی انجام نشده یا اگر شده بازخورد مناسبی نداشته‌است. هنر مقاومت نیاز به بودجه کلان و اطلاع‌رسانی  قوی دارد. باید در هنرهای مختلف فراخوان کشوری داده شود تا هنرمندان را درگیر کند. باید هنر مقاومت و هنر انقلاب را به بطن جامعه برد و به سوالات نسل جوان پاسخ داد و آنها را درگیر این موضوع کرد. در راه هنر باید پوتین آهنی پوشید. در تصویرگری مطمنم خیلی‌ها هستند که می‌خواهند کارهای بزرگی در حوزه هنر مقاومت و انقلاب انجام دهند ولی نیاز به حمایت دارند.

در حوزه هنر انقلاب اعتقاد به کار سفارشی دارید یا اینکه چنین موضوعاتی باید تبدیل به دغدغه شود؟

صد در صد اعتقاد دارم که هنرمند باید از طرف نهادها حمایت شود. در تاریخ هنر، هنرمندان وقتی توانستند شکوفا شوند که فرهنگ و هنر برای حکومت اهمیت پیدا کرد و هنر حمایت شد. برای احیای فرهنگ و هنر اسلامی باید کاری جهادی انجام شود،  باید هزارن متخصص در عرصه فرهنگی آموزش داده شوند و سواد رسانه‌ای جوان‌ها را در راستای انقلاب اسلامی بالا برد.