خانواده‌هامراقبت های خود را ازفرزندان در ايام پايانی سال بیشتر کنند

جانشين فرماندهی انتظامي استان قم از ضرورت مراقبت خانوادها ها و والدین از فرزندان در جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در ایام پایانی سال ۹۷ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ ” صياد درويشي” در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت : اقدامات و ارائه هشدارها از اولويت […]

جانشين فرماندهی انتظامي استان قم از ضرورت مراقبت خانوادها ها و والدین از فرزندان در جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در ایام پایانی سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ ” صياد درويشي” در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت : اقدامات و ارائه هشدارها از اولويت هاي اول پليس در پيشگيري از آسيب ها و رخدادهاي احتمالي است ليکن پليس قم با يک آمادگي مطلوب کنترل نظم در ايام پايان سال را برعهده دارد و به هيچ فرد ناهنجار اجازه عرض اندام و اخلال در نظم عمومي و مزاحمت براي مردم را نخواهد داد.

وی افزود: همه ساله به رغم  اقدامات مختلف در حوزه آگاه‌سازي و هشداري که در جهت پيشگيري از حوادث احتمالي در اين ايام به ويژه چهارشنبه پايان سال صورت مي گيرد، ليکن شاهد حوادث و اتفاقات ناگواري هستيم که ناشي از سهل انگاري و استفاده غيرمجاز از مواد محترقه و آتش زا  توسط کودکان و نوجوانان است که شادي هاي پايان سال و آغاز سال جديد را در برخي از خانواده‌ها به مشکلات و خسارت هاي غير قابل جبران تبديل مي کند.

جانشين فرماندهی انتظامي استان قم، تصريح کرد : پليس قم تلاش کرده است از مدت ها قبل با اقدامات گسترده ، رصد اطلاعاتي با اشراف بر پديده قاچاق مواد محترقه غير مجاز اعمال کند که در نتیجه کشفيات خوبي در اين حوزه حاصل شده و دسترسي قشر آسيب پذير از جمله کودک و نوجوان به مواد غيرمجاز محدود شده است.

وی ابراز داشت: حمايت جدي و مراقبت مستمر خانواده ها در کنترل فرزندان و محدود کردن آنان در دسترسي به اين گونه مواد به ويژه در ايام نزديک به چهارشنبه پايان سال با روش اقناع سازي از اقدامات موثري است که مي‌تواند پليس را در کنترل ناهنجاري‌ها و پيشگيري در حوادث و خسارت هاي ناشي از آن را در اين ايام ياري کند تا بتوانيم سالي بدون رخداد را تجربه کنیم.

سرهنگ صياد درويشي در پايان خاطرنشان کرد: همکاري هاي خوبي با آموزش و پرورش در ارائه هشدارها و آگاه سازي دانش آموزان نسبت به پيامدهاي استفاده از مواد محترقه در حال انجام است بنابراین مهمترين نقش را خانواده‌ها مي توانند بر عهده بگيرند.

اهتمام پليس قم برای ارتقاء امنيت اجتماعي در ايام پايانی سال

جانشين فرماندهی انتظامي استان قم از اهتمام پليس قم برای ارتقاء امنيت اجتماعي در ايام پايانی سال خبر داد.

سرهنگ ” صياد درويشي” در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت : پليس قم با برنامه ‌ريزي اصولي با اشراف بر تغييرات محيطي و وضعيت امنيتي در استان به ويژه در ايام پايانی سال اقدامات موثري را در حوزه ترافيکي، انتظامي و امنيتي به عمل آورده است.

وی افزود: مبارزه بي امان با توزيع کنندگان مواد مخدر، با تمرکز بر خرده فروشان و توزيع کنندگان، رصد اطلاعاتي و برخورد جدي تر بااخلالگران حوزه نظم عمومي به ويژه اراذل و اوباش و تلاش مضاعف در تعقيب شناسايي و دستگيري متعرضان به اموال مردم بالاخص سارقان حرفه اي و برخورد با قاچاق کالا و ارز از اهم اقداماتي است که پليس قم با جديت دنبال مي کند.

جانشين فرماندهی انتظامي استان قم تصريح کرد: آمارها نشان مي‌دهد کشفيات جرایم مرتبط با سرقت در يک ماه گذشته ۱۶ درصد و دستگيري سارقان ۴۷ درصد افزايش داشته است، اقدامات موثر پليس در افزايش ۶ درصدي دستگيري اراذل و اوباش موجب کاهش ۵۱ درصدي تحرکات آنان را رقم زده است و کشف مواد مخدر با بالغ بريک تن و ۲۷۰ کيلوگرم، رشد حدود ۶ برابري در کشفيات و ۵۰۰ درصدي در دستگيري قاچاقچيان ، حاصل کار پليس بوده است.

سرهنگ “صياد درويشي” خاطرنشان کرد:اهداف پليس قم در اين برنامه با تمرکز بر افزايش رواني و ايجاد فضاي امن همراه با آرامش ، مورد انتظار براي شهروندان است تا مردم شريف در استان قم همراه با زائران و مسافران عزيز در اين روزهاي پاياني، لحظات خوبي را در سال جديد آرزو مي کند.