خارج شدن ۲٫۵ تن مواد غذایی از چرخه مصرف در قم

توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان قم، ۲٫۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ایزانلو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از ۲۲ […]

توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان قم، ۲٫۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ایزانلو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز شده که تیم های بهداشتی در راستای خدمات رسانی تلاش می کنند.

 

وی بیان داشت: ۲٫۵ تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف از گردونه مصرف خارج و معدوم شد و در طول این فعالیت ها علاوه بر ۶۹۹ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی، هزار و ۲۸۳ مورد کلرسنجی آب، ۱۶۸ مورد نمونه برداری آب آشامیدنی و همچنین ۶۲ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک نیز صورت گرفته است.

 

دکتر ایزانلو تصریح کرد: نظارت بر کلیه مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی  با اولویت مراکز حساس از قبیل زولبیا و بامیه پزی و شیرینی های سنتی مخصوص این ایام در حال انجام است.

 

وی گفت: همچنین صنوف حلیم و آش پزی، کبابی، نانوایی ها و خرما فروشی و اماکن عمومی نیز با تاکید بر رعایت بهداشت فردی، بهداشت ابزار و وسایل کار، بهداشت محیط و نظافت محل کسب، بهداشت مواد غذایی خصوصا سالم بودن مواد اولیه و محصولات و همچنین کنترل عرضه دخانیات از جمله فعالیت های بازرسان است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سامانه ۱۹۰ گفت: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره تماس ۱۹۰ سامانه ویژه رسیدگی به شکایات بهداشتی وزارت بهداشت تماس حاصل و گزارشات یا شکایات خویش را اعلام کنند.