حمایت شورای اسلامی شهر قم در بهره‌برداری از بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای اسلامی شهر قم ردیف بودجه‌ای ویژه‌ای را برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن سریع بوستان هزار هکتاری در سال ۹۹ اختصاص داده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، عبدالله جلالی با بیان اهمیت ساخت فضاهای […]

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای اسلامی شهر قم ردیف بودجه‌ای ویژه‌ای را برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن سریع بوستان هزار هکتاری در سال ۹۹ اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، عبدالله جلالی با بیان اهمیت ساخت فضاهای تفریحی و توسعه فضای سبز در شهر قم اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و مباحث اقلیمی شهر قم یکی از ضرورت‌هایی که باید در دستور کار مدیران قرار گیرد، توسعه فضای سبز است.

وی به بیان موقعیت جغرافیایی بوستان هزار هکتاری پرداخت و افزود: بوستان ۱۰۰۰ هکتاری به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از میدان مفید آغاز شده و تا کوه دو برادران و به سمت جمکران ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با توجه به توپوگرافی و بکر بودن منطقه، شهرداری تصمیم به احداث بوستان در این منطقه گرفته و تغییر قابل‌توجه ای را در افزایش سرانه فضای سبز شهر قم ایجاد می‌کند.

وی از تکمیل بخش نخست این بوستان به مساحت ۳۰ هکتار خبر داد و بیان کرد: عملیات درختکاری آن در بخش میدان مفید و به مساحت ۳۰ هکتار انجام‌ شده و به‌ زودی به بهره‌برداری می‌رسد همچنین درختکاری باغ پرندگان نیز در حال تکمیل است.

جلالی توسعه فضای سبز را به‌عنوان یک ضرورت مطرح کرده و ادامه داد: در شورای شهر اسلامی به توسعه فضای سبز به‌عنوان یک ضرورت توجه شده و در بودجه شهرداری نیز به‌صورت ویژه به آن توجه می‌شود.

وی از اختصاص بودجه ویژه در لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری به بوستان هزار هکتاری خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم ردیف بودجه‌ای ویژه‌ای را برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن سریع بوستان هزار هکتاری در سال ۹۹ در نظر گرفته است.

رئیس شورای شهر قم تراکم جمعیت در بوستان علوی و غدیر را مورد توجه قرارداد و تأکید کرد: تراکم بالای جمعیتی در بوستان علوی و غدیر نشان‌ دهنده کافی نبودن فضای سبز شهر در قم بوده که با تکمیل بوستان هزار هکتاری این کمبود جبران می‌شود.

وی با ابراز رضایت از اقدامات انجام‌ شده در بوستان هزار هکتاری افزود: مردم  هنوز درختکاری‌های انجام‌ شده در بوستان را ندیده‌اند و باید فرصتی برای بازدید عموم مردم از اقدامات انجام‌ شده فراهم شود.

جلالی با توصیه به مردم برای بازدید از بوستان هزار هکتاری گفت: مردم در حال حاضر از سمت بلوار مرجعیت و ورودی شهرک مهدیه می‌توانند بخشی از این درختکاری‌ها را ببیند و در آینده نزدیک شاهد تغییرات فضای این منطقه خواهند بود.

وی همچنین از اتمام بیش از ۵۰ درصد عملیات درختکاری بوستان خبر داد و اظهار داشت: در بوستان هزار هکتاری به‌عنوان یک بوستان جامع به موضوعات تفریحی  نیز توجه شده است که به‌ زودی به آن پرداخته می‌شود.