جشنواره شهر خوب، شهروندخوب همزمان بانوروز ۹۷درقم اجرامی شود

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: در ایام نوروز نیز جشنواره شهر خوب، شهروند خوب در سطح شهر اجرا خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم  ، مجید رفیعی با اشاره به اجرای جشنواره پرچم در سطح شهر اظهار داشت: این جشنواره به منظور تکریم پرچم جمهوری اسلامی،  برای دومین سال به‌ […]

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: در ایام نوروز نیز جشنواره شهر خوب، شهروند خوب در سطح شهر اجرا خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم  ، مجید رفیعی با اشاره به اجرای جشنواره پرچم در سطح شهر اظهار داشت: این جشنواره به منظور تکریم پرچم جمهوری اسلامی،  برای دومین سال به‌ صورت استانی در سطح مدارس ابتدایی برگزارمی شود.
وی هدف برگزاری جشنواره پرچم را آشنایی کودکان با پرچم و شناخت اهمیت و قداست آن عنوان کرد و افزود: این جشنواره در پاسخ به بی‌حرمتی که به پرچم شده برگزار می گردد و به موضوع اهمیت قداست پرچم می‌پردازد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: این جشنواره در قاب نقاشی و تصویرسازی در مقطع کودکان و نوجوانان با ۳۰ هزار فرم در کل استان و ۲۰ هزار فرم در کانون‌های مساجد فراخوان شده است.
وی داوری این جشنواره را به‌صورت حرفه‌ای در قالب یک تیم ۷ نفرِ اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره در شب ولادت حضرت زهرا(س) برگزار و به ۲۵۰ نفر از برگزیدگان آن کارت هدیه اهدا خواهد شد
رفیعی از برگزاری این جشنواره با همکاری معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خبر داد و تصریح کرد: فاز دوم جشنواره “شهر خوب‌، شهروند خوب‌”  در ۱۴۵ مدرسه در۱۴۵ اجرای محیطی با موضوع شهروندی خواهیم داشت.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ابراز کرد: اجرای مدارس با موضوع پسماند و بازیافت زباله در محیط‌ زیست بوده و موضوع دومی که به آن پرداخته‌شده موضوع ترافیک و حمل‌ونقل در انضباط آمدوشد شهری است.
وی سرپرستی کار اصلی این پروژه را سید جواد طاهری معرفی کرد و اظهار داشت: سعی شده در این کار از ظرفیت بچه‌های بومی استفاده کنیم، هم سرپرست کار و هم تیم اجرایی بومی و از فارغ تحصیلان رشته تئاتر دانشگاه‌های تهران هستند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: این برنامه در ادامه جشنواره “شهر خوب شهروند خوب” در حال اجرا بوده و در دو بخش استیج و اجرای محیطی در مدارس و خیابان‌ها اجرا می‌شود.
وی تنها راه تثبیت اصولی فرهنگ شهروندی را آموزش در سنین پایین دانست و تأکید کرد: نگاه سازمان به آموزش دانش آموزان در سنین پایین برای تغییر فرهنگ شهروندی بوده و باید رفتارهای درست از سنین پایین نهادینه شود.
رفیعی از ادامه این اجراها در ایام نوروز نیز خبر داد و تصریح کرد: در ایام نوروز نیز این اجراها در سطح شهر ادامه خواهد داشت.
منبع خبر: اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم