جامعه المصطفی در پرورش سفیران فرهنگی نقش آفرینی کند 

استاندار قم با اشاره به حضور طلاب علوم دینی ازکشورهای  مختلف جهان در قم گفت: جامعه المصطفی العالمیه  بایستی در ترویج دیپلماسی عمومی و پرورش سفیران فرهنگی نقش آفرینی کند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در بازدید از مرکز جامعه المصطفی العالمیه و […]

استاندار قم با اشاره به حضور طلاب علوم دینی ازکشورهای  مختلف جهان در قم گفت: جامعه المصطفی العالمیه  بایستی در ترویج دیپلماسی عمومی و پرورش سفیران فرهنگی نقش آفرینی کند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در بازدید از مرکز جامعه المصطفی العالمیه و در جمع مدیران این مرکز با اشاره به لزوم توجه به مسائل فرهنگی در تعاملات بین المللی، اظهار کرد: جامعه المصطفی می تواند در ترویج دیپلماسی عمومی و پرورش سفیران فرهنگی کشور نقش آفرینی کند.
استاندار قم به اهمیت گفتگوی ادیان و ارتقاء ارتباطات بین المللی در سطح جهان اسلام اشاره و اضافه کرد: با توجه به حضور طلاب مختلف از قریب ۱۳۲ کشور جهان در جامعه المصطفی العاملیه، این مرکز می تواند در ایفای جایگاه محوری قم بعنوان جهان شهر تشیع در وحدت جهان اسلام و الگو سازی در مقوله فرهنگ اثری شگرف داشته باشد.
سرمست رویکرد مدیریت استان در افزایش تعاملات علمی و فرهنگی با مراکز آموزشی را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ ضروری است ارتباط بخش های اجرایی و مراکز علمی آموزشی افزایش یابد تا از تمام ظرفیت های استان برای توسعه قم بهره بری شود.
وی همچنین با تاکید بر لزوم احصاء و نیازسنجی مسائل فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در استان، ادامه داد: بخش های مختلفی در قم توانمندی ایده پردازی و ارائه راهکارهای عملیاتی دارند که این موضوع از جمله سیاست گذاری های کلان استان در برنامه توسعه قم است.
مقام عالی دولت در استان در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اشاره و تصریح کرد: یکی از مخاطبین موثر در تبیین این بیانیه مراکز حوزوی هستند که می توانند نقشی اساسی در این زمینه داشته باشند.
استاندار قم به تحقق شعار سال و توسعه متوازن قم تاکید و خاطر نشان کرد:‌ برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و رونق تولید در استان بستری مهم جهت بهره مندی از ظرفیت های حوزه های علمیه بویژه در تبیین پیوست های فرهنگی تحقق شعار سال در کارگروه فرهنگی و اجتماعی است.
سرمست در پایان حضور طلاب علوم دینی از کشورهای مختلف جهان در قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: جامعه المصطفی العالمیه نقشی اثرگذار در جذب گردشگر مذهبی  و گردشگری سلامت دارد.