تیترهای برتر کرونایی رسانه‌های قم تقدیر می‌شوند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با درخواست از رسانه‌ها جهت تنوع در تیتر اخبار کرونایی، گفت: تا جلسه بعدی شورای اطلاع رسانی در هفته آینده به بهترین تیتر اخبار و گزارش‌های مربوط به کرونا در رسانه‌های خبری قم جوایزی اهدا خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بیژن سلیمانپور روز چهارشنبه در […]

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با درخواست از رسانه‌ها جهت تنوع در تیتر اخبار کرونایی، گفت: تا جلسه بعدی شورای اطلاع رسانی در هفته آینده به بهترین تیتر اخبار و گزارش‌های مربوط به کرونا در رسانه‌های خبری قم جوایزی اهدا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بیژن سلیمانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از رسانه های استان درخواست داریم به دنبال تیترهای جذاب، هشدارآمیز و واقع بینانه در خصوص بیماری کرونا باشند و رسالت اطلاع رسانی خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی بیان کرد: بخشی از گرفتاری های امروز جامعه در تشویق مردم به واکسیناسیون از تعدد اظهارنظرهای غیرتخصصی در رابطه با مساله واکسن ناشی شده که سبب بی اعتمادی بخشی از جامعه به واکسیناسیون شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: گاهی با یک اظهارنظر غیرتخصصی در خصوص مساله واکسیناسیون تلاش های کادر درمان و نظام سلامت برای ایجاد ایمنی عمومی از بین می رود.

سلیمانپور تصریح کرد: باید از هر گونه اظهارنظری که حس بی اثر بودن واکسیناسیون را در جامعه القا کند خودداری شود؛ واکسیناسیون یکی از مهمترین و مطمئن ترین راهکاری های مهار کرونا در جهان بوده است.

به گفته وی، وحدت نظر و رای در انعکاس اخبار مربوط به کرونا باید در بین مسوولان استان به یک رویه ثابت تبدیل شود و این گونه نباشد که با یک صحبت احساسی یا غیرتخصصی سلامت و جان مردم به مخاطره بیفتد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با انتقاد از برخی مشکلات ایجاد شده در مرکز واکسیناسیون کارگران استان، یادآور شد: سند واکسیناسیون کشور یک طرح جامع است و دریافت محدود واکسن توسط کارگران یکی از شهرهای دیگر در این مرکز نباید منجر به تعطیلی کامل آن شود بلکه باید بر دقت نظر و انعطاف بیشتر مسوولان افزوده شود.

سلیمانپور ابراز داشت:  تعطیلی دو مرکز واکسیناسیون قم طی روزهای گذشته به دلیل مراجعه افراد غیربومی سبب اعتراض خیرین شده است؛ نیت خیرین در کمک به تسریع در واکسیناسیون بوده و مباحث بعدی در درجه دوم اهمیت قرار دارند.

وی با اشاره به نزدیکی به اربعین حسینی(ع) بیان کرد: تصمیم گیری در خصوص اعزام زائران به کشور عراق و برپایی موکب بستگی به ستاد مرکزی عتباب و عالیات و تصمیمات کلان کشور دارد.

سلیمانپور در ادامه یادآور شد: در شرایط قرمز تردد خودروهای غیربومی و خروج پلاک های بومی از قم ممنوع است و ممنوعیت تردد شبانه نیز به قوت خود پا برجاست.

سلیمانپور در ادامه اظهار داشت: ۹۰ درصد هییت های مذهبی قم نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی پایبند بودند و نسبت به سلامت جامعه حساسیت ویژه نشان دادند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌ است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.