تولید محتوای فضای مجازی باید به صورت جدی تر دنبال شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تولید محتوای فضای مجازی باید با همکاری نهادها و بخش خصوص به صورت جدی تر دنبال شود به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید موسی حسینی کاشانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی در […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تولید محتوای فضای مجازی باید با همکاری نهادها و بخش خصوص به صورت جدی تر دنبال شود

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید موسی حسینی کاشانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی در استانداری قم با اشاره به این که  کارگروه تولید محتوای فضای مجازی در قم در زیرمجموعه  این شورا راه اندازی شده است گفت: این کارگروه جلسه های مختلفی با حضور مسئولان استانی برگزار کرده است تا محتواهای غنی را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تولید کند.

وی افزود: برای تامین محتوای فضای مجازی باید از ظرفیت مجموعه های فرهنگی استان به خصوص از بخش خصوصی مانند رسانه های دیجیتال و موسسه های فرهنگی و مذهبی استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: باید در فضای مجازی به تولید محتواهایی مختلف پرداخت تا نیاز همه اقشار را مورد توجه قرار دهد.

وی با بیان این که شورای فرهنگ عمومی استان قم پیرامون آسیب های اجتماعی فعالیت می کند گفت: این شورا و کارگروه محتوای فضای مجازی در موضوع های مختلف از جمله طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و نقاط بحرانی ورود پیدا کرده است تا از فضای مجازی در جهت مدیریت و کنترل این موراد اقدام کند.

حسینی کاشانی تاکید کرد: همه مردم از جمله مسئولان باید نسبت به آسیب های فضای مجازی با جدیت اهتمام ورزند و با شناسایی نقاط ضعف به ارائه راهکار پرداخته و در این زمینه دغدغه مند مسائل را مطرح کنند.

در ادامه این جلسه یونس عالی پور معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم با اشاره به این که در اربعین امسال ٤٠ موکب از قم در مسیر نجف تا کربلا برپا می شود در خصوص هماهنگی توزیع بسته های فرهنگی در این موکب ها پرداخت.

در این جلسه، بسته فرهنگی «زیارت اربعین و آشنایی با آدام مردم عراق»  توزیع شد.

این جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، سید مهدی صادقی استاندار قم، سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سایر مسئولان استانی برگزار شد.