تولید بیش از ۱۰۰هزار صفحه بریل منابع جشنواره کتابخوانی رضوی

۱۲عنوان کتاب از منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط واحد بریل اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در بیش از ۱۰۰هزار صفحه به خط بریل تبدیل شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم از تولید و ارسال منابع بریل نهمین جشنواره ملی کتابخوانی […]

۱۲عنوان کتاب از منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط واحد بریل اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در بیش از ۱۰۰هزار صفحه به خط بریل تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم از تولید و ارسال منابع بریل نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی به سراسر کشور در ۱۷جلد و با شمارگان ۱۲۰۰ نسخه در۱۱۰۰۰۰ صفحه در بهار قرآن خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های شبانه روزی و بی شائبه طیبه عبدلی و حسن عبدلی از کتابداران فعال این بخش، بیان داشت: ظرفیت ها و توانمندی های کتابداران روشندل بخش بریل همراه با انرژی مضاعف و عشقی که این عزیزان درگسترش فرهنگ کتابخوانی به ویژه ترویج سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارند، سعادت و عنایتی است که از جانب معصومین در ماه ضیافت الهی نصیب آنان شده است چرا که هر کسی توفیق این خدمت را ندارد و این اداره کل، اقدام فرهنگی، جهادی کتابداران نابینا را ارج می نهد و در درگاه خداوند متعال همیشه شاکر و سپاسگزار است.

حجت الاسلام و المسلمین جباری سپس به حدیث رضوی «خدا رحمت کند کسی که امر ما را زنده کند» اشاره کرد و افزود: تولید کتب بریل برای استفاده اقشار خاص به ویژه نابینایان با هدف احیای شعائر اهل بیت پیامبر می باشد که در نهایت منجر به رضایت پروردگار، آرامش خاطر و همچنین شکوفایی و رشد در دیگر زمینه های فرهنگی می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تداوم تولید کتاب به صورت بریل باعث اشتتیاق روشندلان به سمت کتابخوانی و توزیع عادلانه و یکسان برای این عزیزان همانند دیگر اقشار می شود و همین امر خود می تواند یکی از عوامل افزایش سرانه مطالعه مفید است.

حجت الاسلام و المسلمین جباری بیان کرد: تمامی مراحل تولید و آماده سازی کتاب های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ۷۵ روز به اتمام رسید. وی در پایان گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به روشندلان استان قم به ویژه ۴۵۰ عضو نابینا، منابع موجود در این کتابخانه نابینایان تاکنون ۱۷۶۴عنوان کتاب بریل در ۴۳۰۷ نسخه و۶۴۶۹ عنوان کتاب گویا در ۷۱۳۴ نسخه را برای استفاده مراجعه کنندگان در خود جای داده است و در طی چهارسال گذشته نیز، جمع منابع تولیدی این بخش همراه با چاپ تقویم بریل به سراسر کشور به ۲۳۸ عنوان در ۱۸۲۰۰ نسخه رسیده است