اخبار پلیس قم:

توقیف خودروهای کف خواب و تغییر وضعیت داده در قم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از برخورد پلیس با خودروهای تغییر وضعیت داده در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “غلامرضا صدفی” با بیان اینکه هرگونه نقصان و تغییر در وضعیت ظاهری وسایل نقلیه ممنوع و از تردد اینگونه خودروها جلوگیری به عمل می آید، گفت: عده ای به دنبال ارتفاع زدن خودرو، تغییر شیشه ها به دودی و یا از اگزوزی استفاده می کنند که صدای ناهنجاری دارد که همه این موارد جزء تخلف است.
سرهنگ صدفی گفت: همکاران ما در سطح شهر در مواجهه با این خودروها علاوه بر اعمال بر جریمه، خودرو نیز به پارکینگ منتقل می شود.
رئیس پلیس راهور استان قم اضافه کرد: شب گذشته ۲۰ دستگاه خودرو که اقدام به لایی کشی و ۲ تخلف همزمان داشتند در استان توقیف و به مدت ۲ هفته در پارکینگ خواهند بود، بعد از این زمان رانندگان می بایست در کلاس های آموزشی شرکت کرده و پس از آن وسیله نقلیه برابر مقررات ترخیص خواهد شد.

ارتباط مستقيم فرمانده انتظامي استان قم با مردم در سامانه ۱۹۷
رئیس بازرسي فرماندهی انتظامی استان، از برگزاري جلسه ارتباط مستقيم فرمانده انتظامي استان با مردم، در روز دو شنبه مورخه ۹ اسفند ماه سال جاري خبر داد.
سرهنگ”صمد کلاگر “اظهار داشت:جلسه ارتباط مستقيم مردم با فرمانده انتظامی استان قم، روز دو شنبه مورخ ۹ اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۰۹۰۰ الي ۱۱۰۰ با حضور سردار ” سید محمود میرفیضی” و تعدادی از معاونان و روسای پلیس های تخصصی،در مسجد حضرت معصومه (س) واقع در بلوار سوم خرداد-خيابان نظامي گنجوي نبش ميدان شهيد مصطفي يوسفي برگزار مي شود.
رئیس بازرسي فرماندهی انتظامی استان افزود: شهروندان می توانند مطالب و موضوعات مرتبط با حوزه کاری پلیس را به صورت مراجعه حضوري به محل برگزاري جلسه البته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، با فرمانده انتظامی استان مطرح و پاسخ مقتضی را دریافت دارند

کشف ۵ دستگاه انواع وسایل نقلیه سرقتی در قم
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قم از کشف ۲ دستگاه خودرو، ۳دستگاه موتورسیکلت مسروقه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.
سرهنگ  “حبیب الله منصوری متین” با اعلام این خبر اظهارداشت: طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاش بی وقفه مأموران انتظامی استان قم، یک دستگاه خودرو  پراید ، یک دستگاه خودرو پیکان ،۳دستگاه موتور سیکلت  مسروقه کشف شد.
وی افزود: با پی گیری های مستمر و انجام اقدامات اطلاعاتی و نیز اخذ استعلامات از سامانه های پلیس، این خودروها و موتوسیکلت های مسروقه شناسایی و کشف شده است.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قم  بیان کرد پلیس  محور اصلی ایجاد امنیت پایدار در سطح شهر ، به صورت شبانه روز در خدمت شهروندان است و در این راستا  از هیچ کوششی فرو گذاری نمی کند.

آگاهسازی شهروندان ،اقدامی پیشگیرانه در کاهش سرقت در ایام پایانی سال و نوروز است
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه پلیس به عنوان نهاد واسط امنیت، اصلی ترین وظیفه اش سازماندهی امور انتظامی جامعه است ،گفت : آگاهسازی شهروندان اقدامی مهم و پیشگیرانه در کاهش سرقت در ایام پایانی سال و نوروز سال جدید است .
سرهنگ ” محمد رضا فرح بخش ” در جلسه توجیهی کارکنان این معاونت اظهار داشت:يکي از شاخصه هاي پليس جامعه محور استفاده از توانمندي عمومی جامعه در مواجهه با معضلات، مسائل، ناهنجاري ها و جرايم است .
وی با اشاره به اینکه امروز آموزش همگاني و مشارکت شهروندان از عناصر اصلي کار پليس است،بیان داشت: از شهروندان درخواست می شود با مشارکت در تامین و حفظ نظم و امنیت عمومی،خدمت گزاران خود در فرماندهی انتظامی استان رایاری دهند و پلیس نیز با ريشه يابي دقيق و علمي علل بروز و رشد سرقت‌ها ،برنامه ريزي مناسبي براي مقابله و کاهش آنها در روز های پایانی سال و ایام نوروز را در  پيش گرفته است.
سرهنگ محمد رضا فرح بخش تصريح کرد: مبارزه هدفمند با سرقت هايي که بيشترين فراواني را دارند ، پيشگيري از افزايش سرقت ها، ايجاد ناامني در مناطق جرم خيز ، توسعه احساس امنيت رواني در جامعه و کم کردن فاصله زماني کشف تا وقوع جرم از جمله برنامه هايي است که به طور جد در دستور کار يگان هاي مختلف انتظامي استان به ويژه کلانتري ها در ایام نوروز قرار گرفته است که توجه به آنها و اجرايي کردن موارد مذکور نبايد مورد غفلت قرار گيرد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در پايان با بيان اينکه حفظ امنيت و جلوگيري از ارتکاب جرايم از وظايف پلیس است گفت:  همه افراد جامعه ضمن آشنايي با حقوق خود، بایستی از تکاليفي که تضمين کننده امنيت اجتماعي آنها است آگاهي داشته باشند.