توجه ویژه ای کمیته امداد استان قم بر روی اشتغال زایی

مدیر کل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه ای بر روی اشتغال زایی داریم، گفت: برای استان برنامه ها واقدامات بسیاری برنامه ریزی شده است که فراتر از برنامه های مرکز است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،محسن مسعودیان راد پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با موضوع اشتغال و کارآفرینی به توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: موفقیت امروز کمیته امداد استان در امر اشتغال زایی را مدیون برنامه ریزی های دقیق و پشتکار هستیم.
وی ادامه داد: ۴۰درصد اشتغال زایی کشور در سال گذشته مربوط به کمیته امداد می باشد و امسال هم در تلاش هستیم ۵۰درصد اشتغال زایی ها در کشور توسط کمیته امداد انجام شود.
مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به اینکه ۱۰۵درصد برنامه های سال گذشته محقق شده است، گفت:  ۷۹درصد اعتبارات سال گذشته جذب شده است و مابقی هم در این ماه ها جذب می شود.
وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۰۶۰طرح اشتغال زایی داشتیم که ۴۷۰۰فرصت شغلی ایجاد شد و حدود ۵۰۰ مورد هم به کاریابی معرفی شده است.
مسعودیان راد با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه ای بر روی اشتغال زایی داریم، خاطرنشان کرد: برای استان برنامه ها واقدامات بسیاری برنامه ریزی شده است که فراتر از برنامه های مرکز است.
وی عنوان کرد: برای سال جدید ایجاد ۶۱۰۰ فرصت شغلی از سوی مرکز در نظر گرفته شده است ولی مطالبه ما بیش از ۷هزار فرصت شغلی است.
مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷۰میلیارد تومان اعتبار داشتیم ، بیان کرد: امسال بالغ بر ۴۰۰میلیاردتومان اعتبار داریم که برای این اعتبار برنامه های خوبی طراحی شده است.
وی تاکید کرد: برای امسال ایجاد مشاغل دانش بنیان طراحی شده است. برای تحقق این مسئله از سال قبل با دانشگاه ها و پارک علم و فناوری جلسات متعددی برگزار کرده ایم.
مسعودیان راد با اشاره به برگزاری رویدادهای دانش بنیان در سال جاری ، افزود: با برگزاری رویدادهای دانش بنیان در استان از ایده ها و کارآفرین ها حمایت های ویژه ای خواهد شد. ما در کمیته امداد کارآفرینانی ملی بلکه جهانی داریم.
وی ابراز داشت: یکی از برنامه های دیگر در سال جاری ایجاد و ساماندهی مشاغل فرهنگی در استان است که برای این مسئله ۲۰۰رشته شغلی احصا شده است.
مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به اشتغال روستایی ، تصریح کرد: توسعه روستایی یکی از مسائل بسیار مهم در جامعه امروز می باشد. بسیاری از اتفاقات و مشکلات در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر ایجاد می شود که برای جلوگیری از این مسئله باید زندگی در روستا ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: یکی از برنامه های دیگر ایجاد اشتغال با منابع خیرین است. همچنین ۳۵درصد از منابع اعتباری را بانوان جذب کرده اند.