تمهيدات پليس در گام دوم طرح فاصله گذاري اجتماعي

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم از چگونگي فعاليت صنوف در گام دوم طرح فاصله گذاري اجتماعي و تمهيدات پليس اماکن در اين طرح خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “مهرداد حاجی زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به اجرايي شدن گام دوم طرح فاصله گذاري […]

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم از چگونگي فعاليت صنوف در گام دوم طرح فاصله گذاري اجتماعي و تمهيدات پليس اماکن در اين طرح خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “مهرداد حاجی زاده” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به اجرايي شدن گام دوم طرح فاصله گذاري اجتماعي از ۲۳ فروردين ماه در شهر قم، در خصوص جزئيات اين طرح، اظهارداشت: تمام مالکان و متصديان صنفي براي فعاليت مجدد مي بايست به سايت وزارت بهداشت (Salamat.gov.ir) مراجعه و با ثبت مشخصات کلي واحد صنفي خود، نسبت به تکميل فرم تعهد نامه مبني بر رعايت ضوابط و مقررات بهداشتي اقدام کنند.
وي افزود: صنوفي که اطلاعات خود را در سايت وزارت بهداشت وارد نکنند، امکان فعاليت شان وجود نخواهد داشت، چرا که فاصله گذاري اجتماعي به معناي ساده يعني هر واحد صنفي که در حال ارائه خدمت به شهروندان مي باشد هم بايد متضمن سلامت خود و مشتريانش باشد و هم به فعاليت اقتصادي بپردازد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: بازرسان معاونت اماکن و اتاق اصناف به همراه اتحاديه ها و دفاتر خدمات سلامت در بخش خصوصي و همچنين کارشناسان اداره بهداشت در اين طرح ناظر بر اصناف هستند.
وي با بيان اينکه اصنافي که در سايت (Salamat.gov.ir) ثبت نام مي کنند تعهداتي را مي پذيرند، تصريح کرد: يکي از اين تعهدات رعايت پروتکل هاست و تمام صنوف بايد فرم تعهد نامه را تکميل و به مبادي مربوطه ارائه دهند و در غير اين صورت برابر قوانين و مقررات با آنها برخورد قانوني مي شود.
سرهنگ حاجی زاده در ادامه با اشاره به اينکه يکي از بندهاي اين پروتکل ها عدم دريافت وجوه نقد از مشتريان است، اظهار داشت: به متصديان پيشنهاد شده است با نصب اپليکيشن هاي بانکي و يا تهيه دستگاه هاي کارتخوان، وجوه را از مشتريان خود دريافت کنند.
وي گفت: از ديگر مواردي که صنوف مي بايست رعايت کنند، رعايت فاصله گذاري اجتماعي و جلوگيري از ازدحام افراد به داخل واحدهاي صنفي، استفاده از موانعي همچون ميز براي جلوگيري از ورود افراد به داخل صنوف است.
سرهنگ حاجی زاده تاکيد کرد: متصديان واحد صنفي به رعايت بهداشت فردي و استفاده از ماسک، دستکش، ضدعفوني کننده هاي الکلي ملزم مي باشند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در خصوص نحوه و چگونگي فروش الکترونيکي محصولات خانگي، توضيح داد: با توجه به تعاملات سازمان بهداشت با بخش الکترونيک سازمان صمت، مقرر شده است، تمام کساني که بخواهند در فضاي مجازي فعاليت کنند، مي بايست داراي جواز کسب از اتحاديه، اتاق اصناف و اماکن باشند و هرگونه فعاليت زير زميني و خانگي بدون جواز فعاليت ممنوع است.
سرهنگ حاجی زاده پيرامون فعاليت صنوف اغذيه، فست فود و رستوران ها خاطر نشان کرد: متصديان اين صنوف فقط در صورت دارا بودن شرايط و امکانات غذايي بيرون بر با رعايت مقررات بهداشتي تا اطلاع ثانوي اجازه فعاليت دارند در غير اين صورت هرگونه خدمات دهي از سوي اين صنوف که منجر به تجمع افراد در محل هاي کسب و کارشان شود بر اساس گام دوم طرح فاصله گذاري اجتماعي ممنوع بوده و با صنوف متخلف برخورد خواهد شد.