تماس با پیش شماره هایی که برای مشترکان هزینه بر است

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: کسب درآمد‌های غیر قانونی از مشترکین اپراتورهای مختلف را می‌توان یکی از جدیدترین روش‌های مجرمانه‌ای عنوان کرد که در این ایام رواج داشته است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام خبر فوق اظهارداشت: این تماس‌ها […]

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: کسب درآمد‌های غیر قانونی از مشترکین اپراتورهای مختلف را می‌توان یکی از جدیدترین روش‌های مجرمانه‌ای عنوان کرد که در این ایام رواج داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام خبر فوق اظهارداشت: این تماس‌ها معمولا از پیش شماره‌هایی نظیر ۶۷۸+ ، ۹۶۰+ و … و متعلق به کشورهایی کم نام و نشان است و برقراری تماس با این شماره‌ها، هزینه نسبتا بالایی برای کاربران در برخواهد داشت.

وی در خصوص روش انجام این شگرد مجرمانه تصریح کرد: در این روش ابتدا به صورت سیستمی با افراد و شماره‌های مختلف تماس‌های کوتاه و متعدد برقرار شده و سعی بر ترغیب کاربر نسبت به برقراری تماس مجدد دارند که بلافاصله بعد از برقراری تماس، هزینه‌های بین‌المللی برای مخاطب به همراه خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان قم یادآور شد: صحبت در خصوص برنده شدن لاتاری، برنده شدن جایزه‌ هنگفت و موارد مشابه، از جمله موضوعاتی هستند که می‌تواند موجب طولانی‌تر شدن مکالمه و در ادامه افزایش هزینه شود.

وی از قابلیت تماس با زبان فارسی در این شگرد مجرمانه خبر داد و گفت: در روزهای اخیر برخی از تماس‌ها به زبان فارسی ماشینی پخش شده که این مورد روند فریب خوردن کاربران را افزایش خواهد داد.

سرهنگ موالی گفت: در صورت نیاز به برقراری تماس با بستگان در خارج از کشور، شماره تماس را بررسی و در غیر این صورت اگر منتظر تماس از شخصی خارجی نبودید، تماس را نادیده بگیرید، هیچ راهکاری نمی‌تواند بهتر از کنترل از سوی خود مشترکین باشد.