تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و بلوار کیوانفر قطعاً اجرا می‌شود

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به رأی قطعی شورای حل اختلاف استان پروژه تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و بلوار شهید کیوانفر اجرا شده و تنها طرح پیشنهاد شهرداری برای انحراف ترافیک بازنگری می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم؛ عباس ذاکریان با اشاره به حواشی اجرای پروژه تقاطع […]

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به رأی قطعی شورای حل اختلاف استان پروژه تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و بلوار شهید کیوانفر اجرا شده و تنها طرح پیشنهاد شهرداری برای انحراف ترافیک بازنگری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم؛ عباس ذاکریان با اشاره به حواشی اجرای پروژه تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و  خیابان شهید کیوانفر اظهار داشت: این پروژه بیش از ۱۱ ماه در کمیته ترافیک استان متوقف مانده است.

وی با یادآوری پروسه طی شده این پروژه افزود: با وجود تصویب شورای اسلامی شهر قم و سپس تصویب کمیته ترافیک استان و در نهایت رأی قطعی شورای حل اختلاف استان برای اجرای این پروژه، اما هنوز حواشی آن تمام نشده و کمیته ترافیک استان مانع آغاز عملیات عمرانی طرح‌شده است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم جلسه روز گذشته کمیته ترافیک استان را با ریاست استاندار و حضور شهردار قم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این جلسه تنها طرح انحرافی اجرای پروژه به بحث گذاشته شد و با تأکید استاندار این طرح اجرا خواهد شد.

وی این طرح را مطابق طرح جامع ترافیک و طرح تفصیلی شهر دانست و تأکید کرد: با اجرای این پروژه ترافیک خیابان امام خمینی (ره)، میدان سعیدی و خیابان اراک مدیریت‌ شده و یکی از اولویت‌های مشخص‌شده در طرح جامع ترافیک شهر قم است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با اجرای این پروژه خیابان زینبیه نیز به‌ عنوان یکی از دسترسی‌های ایستگاه راه‌آهن بازآفرینی شده و علاوه بر احیای دسترسی به ایستگاه  بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی این منطقه نیز حل می‌شود.

وی با گلایه از حواشی ایجاد شده در آغاز عملیات اجرایی این طرح خاطرنشان کرد: موضوع حفظ هویت تاریخی خیابان امام خمینی(ره) به‌عنوان تنها خیابان حرم نمای قم عامل ایجاد حواشی این پروژه بوده در حالیکه طرح ارائه‌شده بر حفظ هویت این خیابان تأکید دارد.

ذاکریان عدم تصویب طرح انحراف ترافیک را در جلسه شورای ترافیک استان مانعی بر اجرایی شدن این پروژه ندانست و تأکید کرد: اصل پروژه با توجه به رأی قطعی شورای حل اختلاف و اخذ تمام مصوبه‌های لازم اجرا شده و تنها طرح انحراف ترافیک پیشنهاد شهرداری در جلسه دیروز تصویب نشد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: متأسفانه در حالی طرح انحراف ترافیک پیشنهادی از طرف شهرداری در جلسه دیروز تصویب نشد که در جلسه قبل شورای ترافیک استان این طرح تصویب‌ شده بود.