تشریح عملکردمعاونت امورجوانان هلال احمر استان قم در۶ماه نخست سال۹۸

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با تشریح عملکرد ۶ ماهه نخست حوزه جوانان در سال ۹۸ گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۸ کارگاه مهارت های زندگی در مرکز امور جوانان در جمعیت هلال احمر برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر […]

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با تشریح عملکرد ۶ ماهه نخست حوزه جوانان در سال ۹۸ گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۸ کارگاه مهارت های زندگی در مرکز امور جوانان در جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی با ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت عنوان کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی یکی از طرح های مهم است که ۱۸ پست ثابت و ۷ پست سیار در آن فعال بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود:تعداد اعضاء خدمات دهنده در این بخش شامل ۴۲۲ نفر روز خواهر و ۴۹۵ نفر روز برادر است.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۹۳ نفر از جوانان و ۲۹۶ نفر از دانشجویان و ۶۶ نفر روز از طلاب و ۸۱ نفر روز از غنچه ها از جمله اعضای مشارکت کننده به تفکیک کانون ها در این فعالیت ها هستند.

مصباحی بیان کرد: در این مدت ۲۴۰۹۸ نفر به پست های ثابت و ۱۷۵۱ نفر به پست های سیار مراجعه کردند، ضمن اینکه تعداد مراجعین به بخش های مختلف در پست های برپا شده شامل ۲۲۱۹ نفر به چادرهای نوروزی،۲۲۶۹ نفر به پویش بهرفت و ۱۲۷۴ نفر به ایستگاه سلامت و ۹۸۱ نفر به فضای دوستدار کودک و ۱۴۹۷ نفر به خیمه نماز است.

وی در مورد اقلام توزیعی در این طرح نوروزی خاطرنشان کرد: محصولات ترویجی و اطلاع رسانی شامل ۱۵۹۲۱ محصول و محصولات انگیزشی به تعداد ۱۱۹۳۶ و آموزشی، امدادی، ترافیکی و بهداشتی مشتمل بر ۸۶۳۸ محصول است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به دیگر فعالیت ها گفت: رونمایی از محصولات و طرحهای نوروزی کانون غنچه های هلال احمر،ایجاد فضای دوستدار کودک در پست های برپا شده، اجرای طرح حامیان زمین و انجام برنامه ها در فضای دوستدار کودک از جمله این اقدامات است.

وی در خصوص برنامه‌های هفته هلال احمر و هفته جوان تیز توضیح داد: برگزاری انتخابات کانون های دانشجویی در ۱۱ کانون دانشجویی،حضوراعضای کانون دانشجویی در پل دختر در قالب تیم سحر جهت خدمت رسانی به سیل زدگان منطقه، آئین شکرانه خدمت و مراسم تجلیل از اعضای شرکت کننده در خدمات رسانی سیل از جمله این برنامه هاست.

مصباحی عنوان کرد: فراخوان عضویت در دانشگاه ها و مراکز امور جوانان،برپایی جلسه هم اندیشی دبیران و اعضای شوراهای اجرایی و دیدار اعضای نخبه و دبیران کانون های معاونت جوانان با استاندار، عیادت از سالمندان مرکز خیریه رضوی و شرکت اعضاء در نماز جمعه به مناسبت هفته هلال احمر از جمله برنامه ها در این مدت ۶ ماهه است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه ها حضور اعضای منتخب در ضیافت افطاری ریاست جمهوری، تقدیر از تیم های برتر المپیاد استانی و برپایی ایستگاه سلامت در مدرسه فیضیه و دیدار اعضای کانون غنچه های هلال با مدیر عامل و شرکت در تفکیک کمکهای مردمی با عنوان سیل مهربانی توسط کانون غنچه های هلال احمر است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: از جمله برنامه های این معاونت در ۶ ماه نخست سال جاری،مشارکت غنچه ها در سومین جشنواره کشوری ماه پیشونی و نشست صمیمی مدیرعامل با اعضای شوراهای اجرایی و اعضای منتخب و برگزاری همایش روز جهانی هلال احمر در دانشگاه قم است.

وی در خصوص برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد: دیدار اعضای فعال با یادگار امام وحضور در مراسم ضیافت افطاردرحسینیه جماران،حضور فعال اعضاء درمراسم ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه (ص) “سفره های مهربانی”و برگزاری مراسم افطاری کانون جوانان تحت عنوان عهد قدیم و برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) از جمله برنامه ها در این معاونت به شمار می رفت.

مصباحی تصریح کرد: از دیگر برنامه ها در ماه مبارک رمضان برگزاری ختم قرآن کریم به نیت شهدای امدادگر و برگزاری مسابقه فرهنگی احکام روزه و برپایی اکیپ پاسخگویی به مسایل شرعی در جوار امام زادگان و برپایی محفل انس با قرآن کریم ویژه دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر نیز شامل برگزاری کارگاه آموزشی “راه های پیشگیری از اعتیاد “جهت ۱۸۰ نفر ازجوانان و تشکیل زنجیره انسانی” نه به اعتیاد” درکانون های جوانان و برگزاری ایستگاه تست سلامت در کانون های مختلف و اجرای طرح پیمان در حاشیه طرح بسیج ملی کنترل فشار خون است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر غرفه جوانان در حاشیه اجرای جشنواره محله سلامتی و نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و نشست هم اندیشی سرگروه های پیمان، در خصوص برگزاری نمایشگاه نه به اعتیاد درمحله سلامتی برگزار شد.

وی گفت: شرکت در برنامه و نمایشگاه “شب های فیروزه ای” در محل شهرداری استان و برگزاری کارگاه های آموزشی امداد و کمک های اولیه در طرح “حریم حرم” در شب های ماه رمضان و برگزاری ایستگاه سلامت در مدرسه فیضیه و بهره مندی طلاب از خدمات ارائه شده و برگزاری جلسه یکسان سازی داوران المپیاد آماده استانی و استقبال و بدرقه جوان دونده صلح با شعار “فراگیر شدن صلح جهانی در دنیا”از جمله برنامه های معاونت است.

مصباحی افزود: همچنین اهم فعالیت های تیم سحر در سیل استان های گلستان، خوزستان و لرستان،نصب بنر در کلیه پست های نوروز و برپایی ۴ اکیپ همراه با صندوق جمع آوری کمک های مردمی و فراخوان بین اعضاء و در فضای مجازی مختص جوانان و نصب چادر و جمع آوری کمک های مردمی مقابل درب مرکز امور جوانان بود.

وی عنوان کرد: از دیگر خدمات در این طرح،اعزام یکی از پرسنل معاونت جوانان و ۱۵ نفر از جوانان در قالب تیم های امدادی،برپایی چادر و جمع آوری کمک های مردمی در دانشگاه قم، حضور کانون های دانشجویی دانشگاه شهاب دانش، دانشگاه تربیت معلم و دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه سیل زده لرستان و شهرستان پل دختر می باشد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: در اختیار قراردادن اتوبوس به مدت ۳ روز توسط دانشگاه شهاب دانش و اعزام ۱۲۵ نفر از اعضاء جوان به منطقه آسیب دیده ناشی از سیل اخیر، جهت پاکسازی منازل و حضور ۱۸ نفر از دانشجویان دانشگاه شهاب دانش تحت عنوان تیم “سحر” (تیم حمایت های روانی) در مناطق سیل زده نیز از خدمات در این حوزه خدمت رسانی به شمار می رود.

وی در مورد عناوین و مقام های کسب شده نیز بیان کرد: کسب رتبه برتر در ارزشیابی هفتمین دوره مسابقات آماده مقدماتی المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلاال احمر، کسب رتبه بسیار عالی در کیفیت خبر توسط رابط خبری استان قم در ارزیابی عملکرد خبری در شش ماه نخست سال جاری از سوی سازمان جوانان با ۱۸۴ خبر و امتیاز کامل ۱۰۰ و کسب عنوان جوان برتر در عرصه اجتماعی در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) سازمان ورزش و جوانان استان توسط عضو جوان معاونت امور جوانان از این جمله است.

مصباحی گفت: از دیگر رتبه ها و امتیازات در این معاونت، تقدیر از دختران برگزیده و برتر هلال احمر در جشن سازمان ورزش و جوانان و با حضور استاندار،کسب مقام سوم تیمی کشوری مسابقات ۳گانه توسط عضو معاونت امور جوانان در بخش شنا، دوچرخه سواری، دوومیدانی و تقدیر از معاونت امور جوانان توسط فرماندهی نیروی انتظامی استان به عنوان “تجلیل از رابطین ادارات”و تقدیر از معاونت امور جوانان توسط استاندار به جهت خدمات ارائه شده در ایام نوروز “در قالب ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر”و تقدیر از معاون امور جوانان در همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت و تندرستی توسط آموزش و پرورش است.

وی در مورد برنامه های معاونت در مدت ۶ ماه نخست سال جاری اظهار داشت: در این مدت ۱۰ دوره از مسابقات فرهنگی و ورزشی با حضور ۴۴۶ نفر شرکت کننده برگزار شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری ۴ همایش با حضور با حضور ۲ هزار و ۷۵۵ برگزار شد.

وی عنوان کرد: ۱۲ اردو با حضور ۲۸۵ شرکت کننده و ۱۸۵ کلاس آموزشی با حضور ۳۸۹۵ نفر و ۱۹۲ فعالیت های بشردوستانه و پیشنهادی و فوق برنامه با حضور ۱۰۱۰۱ نفر شرکت کننده در فعالیت های بشردوستانه و ۱ جشنواره با ۱۴۰۰ نفر شرکت کننده و ۲ مراسم هیات حضرت علی اکبر (ع) با حضور ۶۵۰ نفر در برنامه های هیات از دیگر فعالیت ها می باشد.

مصباحی گفت: به طور کلی در این مدت ۳۹۹ برنامه اوقات فراغت با حضور ۱۵۵۰۲ نفر شرکت کننده برگزار شده است.

وی بیان کرد: تعداد ۲۵۴ کانون در قم در جمعیت هلال احمر فعال است و اعضای کانون ها برنامه ها را دنبال می کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم اظهار کرد: دوره های آموزش امداد برگزار شده در این مدت ۱۹ دوره با حضور ۶۱۲ نفر است.

وی با اشاره به دیگر برنامه های معاونت افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری برنامه‌های دهه کرامت و و همایش “مهروماه” درسازمان ملی جوانان برگزار و اعزام اعضای تیم سحر به استان سیستان و بلوچستان در قالب پویش “نذر آب ۲” و توزیع ۲۵۰ عدد وسایل بازی شامل توپ و لوازم پزشکی و آشپزخانه به ارزش ریالی ۳۰ میلیون ریال انجام شد.

مصباحی بیان کرد: در این مدت شرکت در همایش حجاب وعفاف و شرکت دختران پایگاه جعفریه در مراسم ویژه میلاد حضرت معصومه (س) و شرکت درآیین خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و برنامه‌های دهه ولایت را در برنامه های معاونت جوانان داشتیم.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش عید غدیر باحضور حداکثری اعضاء در سازمان ملی جوانان و پیوستن به پویش مردمی ((به عشق تو یا علی)) با توزیع شیرینی در کلاس های مرکز جوانان و دیدار با مربیان آموزشی و همکاران سادات معاونت امور جوانان و برگزاری اردوی زیارتی در مرقد حضرت امامزاده عبدالعظیم حسنی (ع) از دیگر برنامه ها در مدت ۶ ماه ابتدای سال جاری است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: برخی از فعالیت ها در این مدت نیز شامل توزیع گوشت قربانی بین مدد جویان و ارائه تخفیف درثبت نام کلاس های مرکز امورجوانان و برگزاری جشن بوی غدیردر بهشت کوچک در مرکز نگهداری دختران عقب مانده ذهنی است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت، کانونی و متفرقه و مراسم عزاداری و دسته هیئت حضرت علی اکبر (ع) با حضور حدود ۷۰۰ نفر و اجرای طرح “سلامت یاوران محرم” در بوستان نرگس از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

مصباحی یادآور شد: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۸ کارگاه مهارت های زندگی در معاون امور جوانان در جمعیت هلال احمر با حضور حدود ۱۹۰ نفر از اعضاء با موضوعات انتخاب مسئولانه و خلاقانه، بله بی بله مهارت نه گفتن، فرزندپروری، کسب مهارت های پیش از ازدواج بر مبنای تئوری انتخاب ،مدیریت هیجانات، تعیین چشم انداز و هدف گذاری،مدیریت رفتار هیجانی و مدیریت روابط بین فردی برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری ایستگاه سلامت در تاسوعا وعاشورای حسینی، غبارروبی مزار شهداء توسط جوانان بخش جعفریه،فعالیت مدرسه فوتبال جمعیت هلال احمر با حضور ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان اعزام دانش آموزان به المپیاد کشوری آماده و اردوهای دوستی دانش آموزی در مجموع ۶۰ نفر و برگزاری کلاس های آموزشی، امدادی، ورزشی و فنی و حرفه ای در اوقات فراغت و ارائه خدمات تیم سحر در پل دختر از اهم برنامه ها می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: در این مدت مراسم هایی در جهت گرامیداشت روزخبرنگار، روز پزشک، روز کارمند، روز صنعت چاپ، روز بانکداری، روز هوای پاک و اعیاد مذهبی در مهدهای کودک شامل عید قربان، دهه کرامت، نیمه شعبان و برپایی مراسم عزاداری در ایام سوگواری و شهادت ائمه اطهار، محرم، ایام قدر برگزا شد.

وی اظهار کرد: همیاری اعضاء درکمک رسانی به سیل زدگان و خدمت رسانی جوانان در طرح “منتظران ظهور” در ایام نیمه شعبان و برگزاری مراسم جشن تولد جهت کودکان سرطانی از برنامه ها در ۶ ماه نخست سال جاری است.

مصباحی خاطرنشان کرد: جلسات پیگیری و داوری آثار رسیده به جشنواره سرود و نمایش “احسان”، اجرای طرح سیل مهربانی و اکرام و جمع آوری کمک جهت سیل زدگان و شرکت در افتتاحیه طرح ملی پایش فشارخون و اجرای طرح توانمندسازی محلی با رویکرد کسب و کارهای خرد و افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت با حضور استاندار و تقدیر از مربیان آموزشی مرکز امور جوانان به مناسبت روز معلم از دیگر برنامه ها در این مدت است.

وی بیان کرد: برگزاری دوره یکسان سازی آموزش های تیم های برتر المپیاد آماده و برگزاری المپیاد آماده استانی دانش آموزی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در روز طبیعت و اجرای طرح “با مهرتامهر” با همکاری کتاب فروشی ها جمع آوری کتاب و لوازم التحریر جهت کودکان مناطق سیل زده در قالب مبالغ نقدی و بیش از ۱۰۰ بسته لوازم التحریر و کتاب از دیگر برنامه ها می باشد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: از دیگر برنامه ها برگزاری مراسم جشن “پیوند آسمانی” به مناسبت هفته “ازدواج”و اعزام دبیران و اعضای شورای کانون به اردوهای نشاط و امید واجرای طرح های متنوع فرهنگی در این اردوها و اعزام ۱۶ نفر از دبیران و اعضای شورای اجرایی کانون های دانشجویی و جوانان و برگزاری طرح دادرس دانش آموز آماده در روزهای سخت در مدارس استان در این مدت بود.
[۱۰/۳۱،‏ ۱۹:۰۵] مصباحی: تشریح عملکرد ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۸ معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر به مناسبت ۱۴ آبان ماه، سالروز تاسیس سازمان جوانان