تسلیت علما ومسئولان به مناسبت ارتحال پدر مدیر کل ارشاد اسلامی قم

علما ومدیران کشوری و استانی  درگذشت عالم متقی حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی کاشانی  پدر مدیر کل ارشاد اسلامی قم به وی تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،علما ومدیران کشوری واستانی  در طی پیام هایی، درگذشت عالم متقی حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی کاشانی  پدر مدیر کل ارشاد […]

علما ومدیران کشوری و استانی  درگذشت عالم متقی حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی کاشانی  پدر مدیر کل ارشاد اسلامی قم به وی تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،علما ومدیران کشوری واستانی  در طی پیام هایی، درگذشت عالم متقی حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی کاشانی  پدر مدیر کل ارشاد اسلامی قم به وی تسلیت گفتند.

در بخشی از این پیام ها آمده:

درگذشت عالم متقی حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی کاشانی که عمر با برکت خود را در راه ترویج معارف دینی و تدریس علوم دینی سپری نمود را به بازماندگان آن مرحوم مخصوصاً جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای سید محمود علوی (وزیر محترم اطلاعات)، تسلیت عرض می¬کنم و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان آن مرحوم و علو درجات را برای ایشان از خداوند متعال خواستارم.
سید محمد علی علوی گرگانی
۱۳رمضان المعظم ۱۴۴۲

جناب آقای سید موسی حسینی کاشانی
مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

سلام علیکم
انالله واناالیه راجعون
رحلت ابوی بزرگوارتان عالم فرزانه ابوالشهید حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی کاشانی را تسلیت عرض می کنم وبرای ایشان رحمت و رضوان الهی وبرای شماو خاندان محترم صبرواجر را ازخداوندمتعال خواستارم
ان شاءالله ایشان موردعنایت اجدادگرامی شان قرارگیرندوشهید بزرگوارتان ایشان رادرآغوش بگیرند.

قم _ سید محمد سعیدی

برادر ارجمند جناب آقای سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل محترم ارشاد استان قم
سلام علیکم
خبر ارتحال عالم پارسا مرحوم مغفور حضرت آیه الله حسینی کاشانی اعلی الله مقامه والد ماجد و مکرم جنابعالی، موجب تالم و تاثر گردید . خداوند غفار آن روحانی فرهیخته ی والا را غریق رحمت واسعه ی خویش فرماید وبه جنابعالی و همه ی بستگان گرانقدر صبر عظیم و اجر جزیل عنایت فرماید.
نماینده مردم شریف قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجتبی ذوالنوری.

پیام تسلیت آیت الله رجبی ریاست موسسه امام خمینی (ره)
انالله وانا الیه راجعون
رحلت عالم عالیقدر واستادعزیزبنده حضرت آیت الله حسینی کاشانی قدس سره موجب تاثرگردید این مصیبت ناگوار رابه خانواده وفرزندان آن استادگرانقدر وبه استادباقریان زیدعزه تسلیت می گویم وعلودرجات آن بزرگوار وصبر
واجربازماندگان ازدرکاه خداوند متعال خواستارم محمودرجبی.

بسمه تعالی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

در ماه میهمانی خداوند، میزبان دعوت نامه‌ای خاص صادر نمود و حضرت آیت الله حسینی کاشانی آسمانی شد ودر جوار حق تعالی آرام گرفت. ضایعه‌ی ارتحال این عالم ربانی که در زندگی پربرکت خویش، ثمرات گرانبهای علمی و تربیتی به عالم اسلام و مکتب اهل بیت (ع) به همراه داشت؛ موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.

اینجانب این فقدان را به خانواده بیت معظم آن بزرگوار و جناب آقای حسینی کاشانی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تسلیت گفته برای ایشان غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه ایزدمنان مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

بسم الله الرحمن الرحیم
مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ – پیامبر اکرم(ص)
برادر ارجمند جناب آقای مهندس سید موسی حسینی کاشانی
مدیر کل محترم  اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قم
خبر رحلت  عالم ربانی  و روحانی پارسا حضرت آیت الله سید محمد حسینی کاشانی موجب تالم و تاثر خاطر شد.
سالها زندگی سراسر افتخار آمیز آن عالم برجسته و روحانی فداکار در سنگر دفاع از اسلام وانقلاب عزیز که با تربیت شاگردان برجسته و ممتاز در حوزه های علمیه، فعالیت در سنگر  مجلس خبرگان رهبری در دوره اول و تقدیم فرزند گرامی‍اش در راه دفاع از میهن در جبهه های جنگ تحمیلی همراه بود، کارنامه درخشانی از عمر با برکت آن روحانی سید جلیل القدر به یادگار گذاشته است. امید است خداوند متعال در این ایام نورانی ماه رمضان  از خزائن رحمت بی منتهای خویش و به مزد سالهای پاس  صداقت، تقوی ، روحیه جهادی وانقلابی آن مرحوم علو درجات معنوی را در جوار اولیاء و خاصان خود  برایشان مقدر فرمایند..
اینجانب ضمن تسلیت درگذشت رحلت آیت الله حسینی کاشانی، صبر و سلامتی برای جنابعالی وسایر بازماندگان را  از درگاه الهی خواستارم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

عباس محمد حسنی

بسم اللًه الرحمن الرحیم

درگذشت عالم مجاهد و فقیه با اخلاص، ابوالشهید آیت ‌الله سید محمد حسینی کاشانی که از اساتید حوزه علمیه قم بودند موجب تأسف و تأثر گردید.

آن دانشمند گرانمایه که از محضر استادان بزرگ حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف – بویژه امام راحل عظیم الشأن – استفاده کرده بود، خود نیز سالیان متمادی در تربیت و تهذیب شاگردان تلاش کرد.

همچنین نقش و مجاهدت ایشان در مبارزات انقلابی، خدمات تعلیمی و تربیتی و حضور ایشان در دوره ی اول مجلس خبرگان رهبری از جمله باقیات صالحات برای او خواهد بود.

این مصیبت را به بیت شریف آن عالم وارسته به ویژه داماد مکرم ایشان حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر علوی و همه فرزندان – خصوصاً جناب آقای سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل محترم ارشاد اسلامی استان قم – و نیز شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند منان در این ایام و لیالی پربرکت، برای آن فقید سعید رضوان و رحمت واسعه پروردگار و حشر با اولیاء و فرزند شهیدش و برای همه بازماندگان و وابستگان، صبر جمیل مسألت می‌نمایم.

رضا رمضانی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت