ترفندهای طلایی برای جلوگیری از سرماخوردگی کودکان

در این بسته دانستنی پزشکی از ترفندهای طلایی برای جلوگیری از سرماخوردگی کودکان و خواص بی‌نظیر ادویه پاپریکا خواهیم گفت. به گزارش پاگاه خبری رهپویان قم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم سرماخوردگی در فصل سرما  شیوع […]

در این بسته دانستنی پزشکی از ترفندهای طلایی برای جلوگیری از سرماخوردگی کودکان و خواص بی‌نظیر ادویه پاپریکا خواهیم گفت.

به گزارش پاگاه خبری رهپویان قم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم

سرماخوردگی در فصل سرما 

شیوع سرماخوردگی در فصول سرما بیشتر خواهد بود و معمولا کودکان بین ۶ تا ۱۰ بار به این نوع عارضه در طول سال مبتلا می‌شوند که خانواده‌ها باید با عادت‌های سالم مقاومت بدن آن‌ها را افزایش دهند. خستگی کودک می‌تواند نشانه این باشد که سیستم ایمنی بدنش برای مبارزه با عوامل بیماری زا خیلی کند عمل می‌کند. راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان از سرماخوردگی کودکان جلوگیری کرد این راهکارها عبارتند از: شتشوی مرتب دست‌ها، داشتن دستمال ضدعفونی کننده دست حاوی الکل، هنگامی که دسترسی به آب وجود ندارد، تمیز نمودن خانه و حتی یاد دادن چگونگی سرفه و عطسه به کودکان. ویروس‌ها می‌توانند تا دو ساعت در مواردی مانند فنجان، میز و صندلی، و حوله زندگی کنند. حتما نقاط و اشیا‌هایی که اغلب لمس شده اند را با دستمال‌های سفید کننده یا ضد باکتریایی ضد عفونی کنید.

خوردن زیاد گوشت در دختران موجب قاعدگی زودرس خواهد شد

خانواده‌هایی که از دوران کودکی تا بزرگسالی برای فرزندان دختر خود برنامه غذایی سرشار از گوشت قرمز در نظر داشته‌اند موجب قاعدگی زودرس آن‌ها خواهند شد. نتایج نشان داده است که مصرف گوشت به بیش از ۸ بار در هفته موجب بلوغ زودرس و قاعدگی زودترخواهد شد. البته تحقیقات نشان داده است که اضافه وزن و چاقی هم در دختران موجب تسریع سن قاعدگی خواهد شد. در سال‌های اخیر سن قاعدگی در دختران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و دلیل آن تغییر در الگوی تغذیه و افزایش شیوع چاقی است، چرا که این عوامل تعادل هورمونی را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

قاعدگی زودرس و سرطان سینه در میان افرادی که دچار قاعدگی زودرس شده اند، بیشتر است. ارتباط میان این دو می‌تواند به این دلیل باشد که قاعدگی زودتر از موعد، سطح استروژنی بدن یک زن در طول زندگی بیشتر از حد تولید شود. متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که این نتایج به معنی حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی دختران نیست، زیرا گوشت قرمز منبع غنی آهن بوده و نقش مهمی در پیشگیری از کم خونی فقر آهن دارد، بلکه توصیه می‌شود در مصرف این ماده غذایی افراط نشود.

فواید پاپریکا

یکی از ادویه‌هایی که امروزه مصرف می‌شود پاپریکا است. پاپریکا نوعی ادویه است که از فلفل خشک تهیه می‌شود، دارای طعم‌های شیرین، دودی و تند است که  در رنگ‌های مختلف قرمز، نارنجی و زرد در بازار وجود دارد. افراد می‌توانند برای تهیه غذا از آن استفاده کنند. پاپریکا نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بلکه غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر هم است. پاپریکا تقریباً ۲۰ درصد از نیاز‌های روزانه‌ی بدن به ویتامین A را تامین می‌کند.

آسیب‌هایی ناشی از تماس با رادیکال‌ها آزاد موجب بیماری‌های مزمنی از جمله بیماری‌های قلبی و سرطانی می‌شود. خوردن غذا‌های سرشار از آنتی اکسیدان می‌تواند مانع بروز این نوع بیماری‌ها شوند. فواید آنتی‌اکسیدان‌ها عبارتند از؛ تقویت بینایی، کاهش التهاب، بهبود سطح کلسترول خون ، از بین بردن اثرات ضد سرطانی بر روی بدن، کنترل قند خون.

اطلاعاتی درباره پف زیر چشم

افرادی که دچار پف چشم شده‌اند با به کارگیری چند ترفند این عارضه را برطرف کنند. بلفاروپلاستی در واقع عارضه‌ی چشمی است که موجب پف زیر چشم می‌شود. افرادی که به این نوع عارضه مبتلا هستند می‌توانند از ماسک خیار که سرشار از پتاسیم و ویتامین C است استفاده کنند. چای سبز هم به دلیل داشتن کافئین موجود در خود تاثیر مثبتی بر درمان پف چشم و پلک خواهد گذاشت. چای سبز را باید به مدت ۱۰ دقیقه بر روی چشمان ماساژ داد، حداقل ۲ بار در هفته این عمل را باید تکرار کرد. البته اگر افراد فرصت استفاده از خیار حلقه‌ای یا چای سبز را نداشتند، برای درمان پف چشم و پلک خود می‌توانند از تکه‌های کوچک یخ استفاده کنند. تکه‌های کوچک یخ را به مدت ۱۰-۵ دقیقه بر روی چشمان قرار دهید. همچنین می‌توانند صورت و چشمان خود را با آب یخ هم بشویند. ترکیبات موجود در روغن زیتون نقش مهمی در رطوبت رسانی، ترمیم و تشکیل دوباره سلول‌های پوست دارند.