تخصيص۱۷۰ميلياردريالي اعتبارجهت استمهال اقساط كشاورزان خسارت ديده

با دستور استاندار قم ۱۷۰ ميليارد ريالي اعتبار جهت استمهلال اقساط كشاورزان خسارت ديده از حوادث غيرمترقبه، به بانك كشاورزي قم تخصيص داده شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد مديريت بحران استان قم طي سخناني با اشاره به جاري […]

با دستور استاندار قم ۱۷۰ ميليارد ريالي اعتبار جهت استمهلال اقساط كشاورزان خسارت ديده از حوادث غيرمترقبه، به بانك كشاورزي قم تخصيص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد مديريت بحران استان قم طي سخناني با اشاره به جاري شدن سيلاب در استان قم در روزهاي نخست سال ۹۸ اظهار كرد: وحدت و انسجام استانی در مسئله سیلاب رضایت بخش بود و سبب شد تا این مسئله به خوبی مدیریت و هدایت شود.

وي با بيان اينكه مدیریت استان قم می توانست به عنوان یک الگوی کشوری در مدیریت بحران سیلاب مطرح شود افزود: بايستي اقدامات لازم توسط ستاد بحران براي مستندسازي و انتقال تجربيات قم انجام شود.

وی با تاكيد بر اتخاذ اقدامات بلندمدت، ميان مدت و كوتاه مدت براي مديريت سيلاب و كاهش خسارات احتمالي در شرايط مشابه گفت: در راستای مدیریت بحران سیل بایستی طرحي جمع بندی شده که تعارضات بین آب منطقه ای و شهرداری را به حداقل برساند ، تدوين شود .

مقام عالي دولت در استان خاطرنشان کرد: بایستی طرح های کوتاه مدت که تا پایان سال جاری قابل اجرایی شدن هستند در جلسه آتی ارائه و مصوب شوند.

سرمست با بیان اینکه اقدامات شهرداری در کاهش سازه ها از مسیر رودخانه قم نيز مطلوب است بیان کرد: باز کردن دهانه پل های مسیر رودخانه قمرود، رفع موانع و اجراي طرح های آبخیزداری بالادست به عنوان طرح های کوتاه مدت در سال جاری باید در دستور کار قرار گیرند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص افزایش ملخ ها در مزارع استان خواستارارائه گزارش و رفع نگرانی افکار عمومی مردم شد .

وی همچنین با تاکید بر پاسخگویی نهادهای مسئول در این رابطه افزود: بایستی هرگونه تدابیر پیشگیرانه در راستای جلوگیری از وارد شدن خسارت ناشی از هجوم ملخ ها اندیشیده شود.

سرمست همچنین ضمن اعلام تخصیص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار جهت استمهال اقساط كشاورزان خسارت ديده به بانک کشاورزی استان قم اعلام نمود : فرمانداری قم ناظر بر نحوه ی هزینه کرد این اعتبارات در راستای جبران خسارات به کشاورزان قمی می باشد.

در اين جلسه گزارشي از وضعيت سدهاي استان قم، ميزان بارندگي، طرح هاي آبخيزداري، وضعيت مسير رودخانه قمرود ارائه شد.