تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم

طی مراسمی با حضور دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، از پژوهشگران برتر این دانشگاه تجلیل شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ایرانی خواه در این مراسم که با حضور پژوهشگران دانشگاه و مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد گفت: اصلی ترین زیرساخت […]

طی مراسمی با حضور دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، از پژوهشگران برتر این دانشگاه تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ایرانی خواه در این مراسم که با حضور پژوهشگران دانشگاه و مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد گفت: اصلی ترین زیرساخت برای امر پژوهش، داشتن نیروی انسانی قوی و متفکر است که به عنوان رکن اصلی در این راستا یاد می شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این دانشگاه از وجود پژوهشگران دانشمند و متفکری بهره می برد که به لطف خداوند توانسته اند حجم گسترده ای از اقدامات را انجام داده و در سطح کشور نیز زبانزد باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به جایگاه علمی استان قم گفت: در استان قم طلاب و دانشجویان بیش از ۹۰ کشور دنیا مشغول به تحصیل در رشته های علوم دینی و علوم انسانی هستند، اما متاسفانه در حوزه علوم پزشکی طی دوران مختلف یک بی توجهی به دور از جایگاه قم، به وجود آمده که امیدواریم برطرف شود.

وی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی قم امضا تفاهمنامه با مراکز حوزوی از جمله حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی العالمیه است که بتوانیم از پتانسیل یکدیگر در امور پژوهشی استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم پیوند مراکز صنعتی و دانشگاهی را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروزه به لطف گسترش این نگاه، پیوند خوبی در عرصه پزشکی میان دانشگاه و صنعت در استان قم ایجاد شده به گونه ای که شاهد حرکت شتابان برای بهره مندی از دانشگاه های نسل سوم و چهارم هستیم.

همچنین در این جلسه دکتر پیام کبیری رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز طی سخنانی با اشاره به رشد علمی جمهوری اسلامی ایران در عرصه پزشکی گفت: به برکت نظام اسلامی ایران طی این ۴۰ سال در عرصه پزشکی موفق به کسب رتبه های بسیاری شده ایم و در علم پزشکی رشد داشته ایم.

وی بیان داشت: در خصوص مقالات علمی نه تنها در بعد کمی در بعد کیفی نیز محققان رشد خوبی داشته اند که مقالات جمهوری اسلامی ایران جزو مقالات پر استناد به شمار می رود.

دکتر کبیری با اشاره به حوزه فناوری گفت: در این راستا نیز ۶۰۰ شرکت دانش بنیان ثبت شده است و ۳۴۰ داروی پزشکی نیز توانسته ایم به ثبت برسانیم.

دکتر ثقفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: مقالات پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم که در ISI ثبت شده طی سال گذشته به ۲۰۶ مقاله رسید که رشد قابل توجهی است.

وی بیان داشت: یکی از اقدامات راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات است که طراحی ها انجام و بازدیدهای وزارتخانه نیز صورت گرفته و امیدواریم به زودی راه اندازی شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم تجلیل شد.