تاکید سرمست بر آمادگی همه جانبه دستگاههای استان در مقابله با خسارات سیل و موضوع کرونا

استاندار قم با اشاره به لزوم آمادگی استان برای مقابله با سیل بر شناسایی ، اصلاح و تخلیه نقاط آسیب پذیر درمسیر سیلاب تاکید کرد به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت پاسخ به بحران استان که […]

استاندار قم با اشاره به لزوم آمادگی استان برای مقابله با سیل بر شناسایی ، اصلاح و تخلیه نقاط آسیب پذیر درمسیر سیلاب تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت پاسخ به بحران استان که با موضوع وقوع سیلاب در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت پیش بینی دقیق از وضعیت بارش و ایجاد سیلاب در روزهای آینده، اظهار کرد: تمامی دستگاههای استان برای مواجه با این پدیده آمادگی کامل داشته باشند.

استاندار قم با بیان لزوم بررسی نواقص و چالش ها در سیلاب های گذشته در قم و بخش های تابعه، اضافه کرد: هر گونه کاستی در حوزه های مختلف احصاء و پیش از وقوع سیل برطرف شود.

سرمست با تاکید بر اهمیت رصد وضعیت سد ۱۵ خرداد و رودخانه های قم، ادامه داد: نقاط آسیب پذیر شناسایی و تقویت شوند و اقدمات آبخیزداری لازم در زمینه مهار و یا انحراف سیلاب در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

وی به تخلیه کامل پارکسوار و پارکینگ زائر اشاره کرد و دستور داد: شهرداری در زمینه اطلاع رسانی و تخلیه بهنگام مسیر رودخانه قم در سطح شهر و منطقه پردیسان اقدام کند.

ایمن سازی جاده ها و راه ها استان بویژه مسیر های در معرض سیلاب از جمله موارد دیگری بود که استاندار قم دستور اقدام سریع در این زمینه را صادر کرد.

گفتنی است با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان قم در مورد وضعیت نزولات آسمانی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد بارش شدید باران و به دنبال آن، آبگرفتگی در معابر و شوارع قم خواهیم بود.

همچنین از آنجا که تمامی بندهای بالادست آبخیزداری با توجه به این بارندگی ها پر خواهد شد، از مردم خواسته می شود از تجمع در کنار رودخانه ها خودداری کنند.