سرپرست بنیاد نخبگان استان قم:

همه دستگاه ها اهتمام جدی کنند تا ظرفیت های کشور برای اثرگذاری نخبگان در داخل فراهم شوند

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم گفت: خروج نخبه از چرخه خدمت به کشور اهمیت بالاتری نسبت به حضور او یا عدم حضور او در کشور دارد ولی باید همه دستگاه ها اهتمام جدی کنند تا ظرفیت های کشور برای اثرگذاری نخبگان در داخل فراهم شوند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم .دکتر محمد حسین ظریفیان در نشست مدیران و کارشناسان بنیاد نخبگان استان با استاندار قم در حاشیه بازدید وی از این بنیاد اظهار داشت: بنیاد استان قم در طول عمر هفده ساله خود همواره بهره مند از حمایت و نگاه سازنده استانداران قم بوده است و این حمایت ریشه در نگرش ولایی استانداران به نهادی دارد که مورد توجه خاص رهبر معظم انقلاب است‌.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برای مقاطع مختلف تحصیلی، سنی و نوع اثرگذاری و طبق نیازمندی‌ها و ضرورت ها، مجموعه ای از تسهیلات را به جامعه هدف ارایه می کند که تلاش شده در راستای تحقق اهداف سند راهبردی کشور در امور نخبگان باشد.

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به مساله فرا نهادی بودن رسیدگی به مساله مهاجرت نخبگان گفت: خروج نخبه از چرخه خدمت به کشور اهمیت بالاتری نسبت به حضور او یا عدم حضور او در کشور دارد ولی باید همه دستگاه ها اهتمام جدی کنند تا ظرفیت های کشور برای اثرگذاری نخبگان در داخل فراهم شوند.

ظریفیان تصریح کرد: با تلاش بنیاد ملی نخبگان در سال های اخیر بیش از دویست نخبه از یکصد دانشگاه اول دنیا به کشور بازگشته و در چرخه خدمت به کشور قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: یکی از ضرورت های فوری، جذب نخبگان به عنوان هیئت علمی و یا فعال در دستگاه های تخصصی است و قانون گذار این امکان را فراهم کرده تا جامعه از توانمندی های نخبگان و استعدادهای برتر به درستی بهره ببرد.

لازم به ذکر است که سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم امروز یکشنبه دهم بهمن سال۱۴۰۰ ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بنیاد نخبگان استان قم با یکایک مدیران و کارکنان این نهاد گفتگو کرد.