تاکید استاندار قم برافزایش مراکز تجمیعی تزریق واکسن به ۲۵ مرکز در قم

استاندار قم بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش مراکز تجمیعی تزریق واکسن به ۲۵ مرکز و تزریق ۲۵ هزار دوز واکسن در روز تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا که در سالن جلسات کرامت […]

استاندار قم بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش مراکز تجمیعی تزریق واکسن به ۲۵ مرکز و تزریق ۲۵ هزار دوز واکسن در روز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به استقبال ۶۰ درصدی مردم قم از واکسن ایرانی برکت، اظهار کرد:  مسئولین دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به تامین بیشتر واکسن ایرانی اقدام کنند.

استاندار قم با بیان فعالیت ۱۳ مرکز تجمیعی تزریق واکسن در قم، اضافه کرد: برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت افزایش این مراکز به ۲۵ مرکز و تزریق واکسن حداقل ۲۵ هزار دوز می باشد.

سرمست با ابراز خرسندی از افزایش سرعت فرآیند واکسیناسیون طی روزهای اخیر در استان، افزود: همکاری گروه های مختلف مردمی، خیرین سلامت و نیروهای جهادی و کادر درمان و سلامت استان در افزایش فزاینده واکسیناسیون در قم نقشی موثر خواهد داشت که پیشاپیش از همه دست اندرکاران این امر قدردانی می کنم

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر ضرورت قرائت بومی و محلی برای واکسیناسیون گروه های

پرخطر شغلی از سوی دانشگاه علوم پزشکی، ادامه داد: مجوز های لازم برای این کار در کوتاه ترین زمان ممکن زمان کوتاهی از وزارت بهداشت اخذ شود.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه ابراز داشت: در این شرایط رویکرد اصلی استان توسعه واکسیناسیون  در عین اطلاع رسانی و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی است

سرمست ادامه داد: باید از عادی انگاری وضعیت کرونایی جلوگیری بعمل آید و نسبت به خطرات این ویروس مرگبار بر حجم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ها افزوده شود و نیز در برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اصلی همیشگی در نظر گفته شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم سیاه پوش شده منظر شهری در ایام ماه محرم، خاطرنشان کرد: اعمال خاموشی ها در ماه محرم و در زمان برپایی محافل عزاداری باید به حداقل ممکن برسد.

استاندار قم خاطر نشان کرد: با توجه به چالش برخی استان ها در زمینه تولید اکسیژن مورد نیاز بخش های درمانی، و نیاز اختصاص سهمیه ی  برق به استان ها، شرکت توزیع نیروی برق قم نباید برق واحدهای تولید اکسیژن را قطع نماید .