بیشترین سرقت خودرو مربوط به پراید است

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: بیشترین سرقت خودرو در قم مربوط به پراید است به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “میکائیل قهرمانپور” با بیان اینکه وقوع سرقت پراید در مقايسه با سایر خودروها بيشتر است، گفت: سارقان خودروهایی که فاقد لوازم و تجهيزات ايمني مناسب بوده و درمكان خلوت پارك باشند و يا […]

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: بیشترین سرقت خودرو در قم مربوط به پراید است
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “میکائیل قهرمانپور” با بیان اینکه وقوع سرقت پراید در مقايسه با سایر خودروها بيشتر است، گفت: سارقان خودروهایی که فاقد لوازم و تجهيزات ايمني مناسب بوده و درمكان خلوت پارك باشند و يا سوئيچ برروي آن‌ها باقي مانده باشد را به سرقت مي‌برند.
سرهنگ قهرمانپور تصریح کرد: خودروها معمولاً به منظور اوراق شدن و استفاده از قطعات و لوازم آنها و يا براي انجام اعمال مجرمانه، مورد سرقت قرار گرفته و درصد بالايي از آن ها توسط پليس كشف مي‌شود.
رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: سارقان خودرو به دنبال سرقت‌هاي كم دردسر هستند و بالا بودن امنيت خودروها و يا نصب لوازم ايمني و بازدارنده بر روي آنها، تاحد زيادي باعث مي‌شود تا از سرقت اين نوع وسايل نقليه چشم‌پوشي كنند، بنابراين انجام اقدامات پيشگيرانه توسط افراد جامعه را مي‌توان اصلي‌ترين گام براي مبارزه با وقوع سرقت خودرو دانست.
وی در خصوص سرقت لوازم خودرو گفت: وقوع اين نوع سرقت‌ها با خريد اموال مسروقه لوازم داخلي خودرو كاملاً در ارتباط بوده وآنچه كه ادامه‌ي فعاليت مجرمانه‌ي سارقان لوازم خودرو را تضمين مي‌كند، خريد اموال مسروقه توسط افراد مالخر است.
سرهنگ قهرمانپور در خاتمه از شهروندان خواست، از پارك خودرو خود در محيط‌هاي خلوت و تاريك و يا در يك نقطه به مدت طولاني كه زمينه را براي ارتكاب عمل مجرمانه فراهم مي‌كند اکیدا خودداری وخودرو را با درب باز يا شيشه‌هاي پايين و بعضاً قرار داشتن سوئيچ بر روي آن پرهیز نمایند .

طرح نظارت بر قهوه خانه ها، سفره خانه ها و رستوران های متخلف در قم
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان از طرح نظارت بر واحدهای قهوه خانه ها، سفره خانه ها و رستوران های متخلف در این استان خبر داد
سرهنگ “سید مجتبی اشرفی” اظهارداشت: طرح نظارت بر واحدهای قهوه خانه ها، سفره خانه ها و رستوران های متخلف به مدت ۲ روز در قم به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی افزود: در این طرح که با تلاش مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی انجام شد، از ۴۵ واحد صنفی بازدید و ۷ واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب شدند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به تداوم و تشديد این‌گونه طرح های نظارتي پليس از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مركز فوریت‌های پليسي ۱۱۰ اطلاع دهند.