کل اخبار 4471 اخبار امروز : 0
  • تاریخ : سه شنبه - ۲۹ - اسفند - ۱۴۰۲
  • ساعت :

    به همت دانشگاه علوم پزشکی:خبرنگاران فعال عرصه سلامت تجلیل شدند

    جمعی از فعالان رسانه‌ای عرصه سلامت استان قم ظهر امروز طی همایشی با حضور جمعی از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی قم مورد تجلیل قرار گرفتند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، همایش تجلیل از فعالان رسانه‌ای عرصه سلامت با حضور جمعی از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های بیمارستان شهید بهشتی برگزار […]

    جمعی از فعالان رسانه‌ای عرصه سلامت استان قم ظهر امروز طی همایشی با حضور جمعی از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی قم مورد تجلیل قرار گرفتند.

    به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، همایش تجلیل از فعالان رسانه‌ای عرصه سلامت با حضور جمعی از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های بیمارستان شهید بهشتی برگزار شد.

    در ابتدای این همایش که بااجرای مجری توانا وروابط عمومی سابق مرکز بهداشت استان قم ، آقای گلشیری همراه بود،ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم طی سخنانی با بیان اینکه جای عرصه سلامت در نخستین جشنواره مطبوعات قم خالی بود، اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم این خلا را پر کرده و انعکاسی از واقعیت‌های عرصه سلامت را رقم بزنیم.

    وی با اشاره به اینکه خدمت‌گزاران عرصه سلامت در رسالت‌های مختلف خود به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه توجه دارند، مطرح کرد: اعتقاد داریم که اصحاب رسانه می توانند در سیاست‌گذاری‌های عرصه سلامت نقش داشته باشند.

    ایرانی‌خواه خاطرنشان کرد: ضرورت تخصصی شدن فعالیت خبرنگاری در شرایط کنونی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد به عنوان نمونه باید در حوزه سلامت، خبرنگاران متخصصی داشته باشیم تا کارها را به شیوه مطلوب دنبال کنند.

    وی با بیان اینکه حوزه درمان در استان قم در گذشته شرایط مطلوبی نداشته است، تصریح کرد: با توجه دولت و بخش‌های مختلف نظام از جمله مجلس شورای اسلامی توانستیم با احداث و تکمیل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مختلف حرکت‌ قابل توجهی را در حوزه درمان رقم بزنیم؛ طی دو سال آینده بخش قابل توجهی از بیمارستان هزار تختخوابی تکمیل می‌شود.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: این دانشگاه در عرصه آموزش پزشکی هنوز فاصله زیادی با جایگاه اصلی شهر قم به عنوان شهر علم و اجتهاد دارد اما هسته آموزشی خود را در پردیس دانشگاهی خود در پردیسان تشکیل داده و اکنون به دنبال گسترش کمی و کیفی این هسته مرکزی هستیم.

     

    ایجاد فضای خوابگاهی برای ۲ هزار دانشجو

    وی با اشاره به ایجاد فضای خوابگاهی برای بیش از دو هزار دانشجو در پردیس دانشگاهی مطرح کرد: رشته‌های جدید تخصصی را در سال‌های اخیر برای دانشجویان دانشگاه درنظر گرفته و در عرصه پژوهش نیز با مشارکت ۲۰۰ عضو هیئت علمی تحولات قابل توجهی را رقم زده‌ایم.

    ایرانی‌خواه با بیان اینکه تحول مختلف در حوزه بهداشت در ابتدا از قم آغاز شد، تصریح کرد: در طرح تحول سلامت که قم بنیانگذار آن بوده خدمات متنوعی برای نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق حاشیه‌ای درنظر گرفته و تاکنون در این طرح نیز بیش از یک میلیون پرونده سلامت تشکیل شده است.

    وی از مشارکت مجمع سلامت استان در راستای تحقق اهداف دانشگاه علوم پزشکی قم یاد کرد و گفت: برای سال‌های جاری و آینده مجمع سلامت استان قم به دنبال کاهش سوانح و حوادث درون شهری قم خواهد بود؛ ما باور داریم که با عمل به مسئولیت خود می‌توانیم مرگ و میر ناشی از تصادفات خیابانی را به صفر برسانیم.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه این مجموعه دارای هیچگونه نگاه سیاسی نیست، مطرح کرد: این مجموعه مشتاق نقدهای سازنده است چراکه این نوع انتقاد موجب رسیدن به پویایی بیشتر می‌شود.

     

    افزایش ۱۲ درصدی تماس با اورژانس

    همچنین، سید محمد شهیدی رئیس فوریت‌های پزشکی استان قم در این جلسه بیان کرد: آمار تماس‌های سال گذشته نسبت به سال جاری ۱۲ درصد افزایش داشته است که این افزایش نیازمند تحلیل و بررسی است؛ تعداد تماس‌هایی که منجر به اعزام آمبولانس شده نیز نزدیک به ۱۱ درصد افزایش داشته است.

    وی با بیان اینکه خبرنگاران باید در حوزه آموزش‌های مردمی در حوزه سلامت مشارکت داشته باشند، عنوان کرد: تعداد اعزام‌های کنونی نیز برای نیروهای اورژانس کمرشکن است، برای رفع این مشکل نیازمند فرهنگ‌سازی مشارکت اقشار مختلف به اصحاب رسانه هستیم.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا