بهره برداری از ۶ طرح مخابراتی در استان قم

مدیر مخابرات منطقه قم در یک مصاحبه تلویزیونی از راه اندازی ۶ طرح مخابراتی با هزینه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا این طرح ها بدون افتتاح رسمی در اختیار هم استانی های عزیز قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، مهندس حاج […]

مدیر مخابرات منطقه قم در یک مصاحبه تلویزیونی از راه اندازی ۶ طرح مخابراتی با هزینه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا این طرح ها بدون افتتاح رسمی در اختیار هم استانی های عزیز قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، مهندس حاج عینی اظهار داشت: این طرح ها را شامل ۱- توسعه و اجرای شبکه فیبر نوری به طول ۵۹ کیلومتر ۲-توسعه و اجرای شبکه مسی به طول ۵ کیلومتر ۳- نصب و راه اندازی ۴ سایت بی تی اس تلفن همراه ۵-تکمیل و توسعه شبکه G3 و G4 در استان ۶-توسعه پورتهای VDSL و اتصال ۸۰مرکز آموزشی به فیبر نوری عنوان کرد که با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده اند.
وی در ادامه گفت: در پوشش همراه اول با ۹۹/۹درصد در رتبه نخست کشوری قرار داریم و ۱ میلیون و ۷۸۱ هزار خط تلفن همراه با ضریب نفوذ ۱۲۶% در سطح استان قم فعال است.
وی در ادامه از اختصاص ۶۲۴ هزار و ۹۸۵ خط تلفن ثابت به شهروندان قمی خبر داد و گفت: ۱۵۵ روستای استان که دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار میباشند نیز به شبکه های مخابراتی متصل هستند که ۹۲ روستا از این روستاها از بستر فیبر نوری استفاده می کنند.
شایان ذکر است که بیش از ۲ هزار کیلومتر از بسترهای مخابراتی در سطح استان فیبر نوری می باشد.
مدیر مخابرات منطقه قم در پایان خاطرنشان کرد : برای ارتقاء خدمت رسانی به شهروندان و همچنین عملکرد ارتباطی در سطح کشور و استان نیازمند اصلاح تعرفه ها هستیم.