بزودی طرح فراگیر ومستمر رفع تجاوز از حرایم جاده ای استان قم آغاز میشود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در بازدید ازمرکز ۱۱۰ و مانیتورینگ نیروی انتظامی استان قم اعلام کرد : باوجود کاهش اعتبارات ، طی یکسال گذشته ، ۲۵ پروژه عمرانی ، با هزینه ای افزون بر هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال ، درسطح راههای استان قم ، عملیاتی و درحال انجامند. به […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در بازدید ازمرکز ۱۱۰ و مانیتورینگ نیروی انتظامی استان قم اعلام کرد : باوجود کاهش اعتبارات ، طی یکسال گذشته ، ۲۵ پروژه عمرانی ، با هزینه ای افزون بر هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال ، درسطح راههای استان قم ، عملیاتی و درحال انجامند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، طی هماهنگی به عمل آمده ، بازدیدی با حضور مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، از مرکز مانیتورینگ نیروی انتظامی استان قم به عمل آمد.
درادامه مدعوین در جلسه ای باحضورفرمانده و معاونین نیروی انتظامی استان ، در محل سالن جلسات این نیرو ، شرکت و به گفتگو پرداختند .
درابتدای جلسه فرمانده انتظامی استان قم در سخنانی ضمن تبریک ایام المبارک دهه امامت و خیر مقدم به مدعوین اظهارداشت : درقم ظرفیتهای بالایی جهت پیشبرد امور وجود دارد که بهره مندی از آن نیازمند هم افزایی بیشتر دوایر و دستگاههای مختلف می باشد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار ، سیدمحمود میرفیضی با یاد آوری آنکه هماهنگی و هم افزایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با نیروی انتظامی استان قابل تقدیر است عنوان کرد : بحمدالله شاهد اقدامات خوبی در سایه مشارکت و همراهی این دودستگاه خدمتگزار ، بخصوص ، در بحث ارتقا زیر ساختهای هوشمند سازی ارائه خدمات و ارتباطات الکترونیکی بوده ایم.
درادامه جلسه مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم نیز در سخنانی ضمن تبریک این دهه فرخنده ، اظهارداشت : هدف راهبردی دونیروی اصلی خدمت رسان جاده ای ( نیروی انتظامی و راهداری و حمل و نقل جاده ای ) تامین ایمنی و امنیت راهها می باشد .
محمدحسن کلهری افزود : باتوجه به این هدف مشترک ، فرآیند پی گیری رفع نواقص جاده ای ، احصاشده توسط پلیس راه، باجدیت و تا حصول نتیجه ، در اولویت اقدامات این اداره کل قراردارد.
وی درادامه به معضل ساخت و سازهای غیر مجاز و حضور دستفروشان درحرایم جاده ای اشاره و خاطر نشان ساخت: باتوجه به دستور صریح دستگاه قضایی ، بزودی طرح فراگیر و مستمر رفع تجاوز از حرایم راههای استان با مشارکت نیروی انتظامی آغاز می شود .
کلهری در بخش دیگری از بیاناتش به افزایش سرقت تجهیزات ، تابلوها ، نرده پلهای عابر پیاده ، کابلهای سیستم روشنایی و ..پرداخت و خواستار شد : به منظور مقابله جدی و جلوگیری از خطرات ناشی از رویارویی عوامل راهدار باسارقان ، حضور دوچندان تیم های انتظامی در سطح راهها و نیز گشت های مشترک انتظامی و راهداری برقرار گردد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با یادآوری این مهم که باوجود کاهش اعتبار ات ، طی یکسال گذشته شاهد اجرای ۲۵ طرح عمرانی درسطح راههای استان بوده ایم ، عنوان کرد : هزینه اجرایی این پروژه ها بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است ، که اهم آنها در مراحل تکمیلی قراردارند .
کلهری اجرای طرح بهسازی و روکش آسفالت ۱۴۰ کیلومتر از راههای استان در زمره اقدامات یکسال گذشته برشمرد و افزود :
بحمدالله در حوزه اجرای سیستم روشنایی در سطح راهها، از دیگر استانها پیشی گرفته و هم اینک طرح تکمیلی سیستم روشنایی محور راهجرد- سلفچگان، قم- قنوات و تقاطع شهرک صنعتی شکوهیه با محور قدیم قم- تهران با اعتباری ۱۱۰ میلیارد ریالی در حال اجرا می باشد .
وی ادامه داد : از نکات موردتوجه ، افزایش اعتبارات درخواستی ( حتی تخصیصی ) مانند افزایش اعتبار اجرای طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریل های رفوژ آزادراه قم تهران ، می باشد که نشان از قابلیتهای فنی ، اجرایی و همچنین اهمیت استان قم میدهد .
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه احداث ، تجهیز و نگهداری از قرارگاه و پاسگاههای پلیس راه نیز اظهار داشت : طی سال ۹۹ بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال جهت تعمیر ، تجهیز و نگهداری از قرارگاه و پاسگاههای پلیس راه استان قم هزینه شده و امسال نیز ۲۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته است .
کلهری در خاتمه بر ضرورت دقت هرچه بیشتر در تنظیم کروکی حوادث جاده ای توسط عوامل پلیس راه تاکید و یاد آور شد: طی سال گذشته عمده کروکی های تنظیمی ، که سهم تقصیری را متوجه این اداره کل ساخته بود در بازبینی وبررسی نهایی ملغی اعلام گردید .