برگزاری همایش آموزش تخصصی آرایشگران وتجلیل از پیشکسوتان در قم

همایش آموزش تخصصی ویژه صنف آرایشگران وپیرایشگران مردانه به میزبانی اتحادیه آرایشگران وهمکاری مرکز بهداشت شهرستان قم باموضوع بهداشت محیط کسب وکار وجلوگیری از بیماریهای واگیر دار ایدز وهپاتیت در سالن همایش های اصناف قم برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ، همایش آموزش تخصصی ویژه صنف آرایشگران وپیرایشگران مردانه به میزبانی […]

همایش آموزش تخصصی ویژه صنف آرایشگران وپیرایشگران مردانه به میزبانی اتحادیه آرایشگران وهمکاری مرکز بهداشت شهرستان قم باموضوع بهداشت محیط کسب وکار وجلوگیری از بیماریهای واگیر دار ایدز وهپاتیت در سالن همایش های اصناف قم برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ، همایش آموزش تخصصی ویژه صنف آرایشگران وپیرایشگران مردانه به میزبانی اتحادیه آرایشگران وهمکاری مرکز بهداشت شهرستان قم باموضوع بهداشت محیط کسب وکار وجلوگیری از بیماریهای واگیر دار ایدز وهپاتیت با حضورسرهنگ زینی وند رئیس بسیج اصناف ، سرگرد فرح بخش رئیس اداره اماکن استان قم،احمد لو رئیس اتاق اصناف وجمعی دیگر از مسئولان، صبح امروز جمعه در سالن همایش های اصناف قم برگزار شد.
مرتضی صالح نیا،رئیس اتحادیه صنف آرایشگران وپیرایشگران مردانه درگفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:هدف از برگزاری این همایش،آشنایی آرایشگران با مشکلات بهداشتی محیط کار وبیماری های واگیر دار ایدز وهپاتیت است .
همچنین در کنار این همایش ،ما تجلیل از پیشکسوتان ،کاسب نمونه،موفق،امین و..خواهیم داشت.


در این همایش ،مهندس وصالی ،کارشناس ارشد بیماریهای واگیر دار مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به اهمیت رعایت پیشگیری در جهت عدم ابتلا به بیماری های واگیر دار وبویژه ایدز وهپاتیت ،خاطر نشان کرد:ویروس HIV پس از ورود به خون به سرعت شروع به تکثیر می کند ودر ۵۰تا ۷۰درصد افراد آلوده به ویروس در عرض ۳الی ۶هفته اول علایمی مانند تب،گلودرد،بی اشتهایی وغیره بروز می کندودر این دوره که به آن دوره پنجره می گویند ممکن است که در آزمایشات معمول،عفونت HIV قابل تشخیص نباشد بنابر این توصیه می شود پس از ۳ماه دوباره آزمایشات تکرار شودوبعد از مرحله اول، معمولا ۱۰تا۱۵سال طول می کشد که فرد مبتلا به HIV به مرحله ایدز برسد که قبل از اینکه به این مرحله برسد وارد مرحله دوم می شود، که به آن مرحله نهفتگی گفته می شود که بدون علامت مشخص است وفرد مبتلا در ظاهر سالم ومانند افراد طبیعی است وچه بسا افراد مبتلا از بیماری خود خبر ندارند درحالیکه ویروس در بدن آنها درحال تکثیر ورشد بوده وقابل انتقال به دیگران ودر نهایت آن به مرحله نهایی بیماری که همان ایدز می رسد که در این مرحله ویروس در اوج نتکثیر خود قرار گرفته وسلول های ایمنی بدن به تدریج از بین رفته اند وفرد مبتلا،در قرار گرفتن در کنار هرنوع بیماری حتی ساده وخفیف ،فورا به آن مبتلا می شود وخیلی زود از پای در می آیدودر صورت عدم شناسایی ودرمان،فرد مورد نظر در طی مدت ۶ای ۲سال جان خود را ازدست خواهد داد.
وی به راه های انتقال آن اشاره می کند ومی گوید:روابط جنسی نامطمئن وخارج از چارچوب زناشویی بدون استفاده از کاندوم،استفاده مشترک از سرنگ وسوزن وسابر وسایل تزریق ویا اشیاء تیز وبرنده،ازمادر آلوده به کودک،انتقال از خون وفرآورده های خونی آلوده به فرد ،از جمله راه های انتقال این بیماری به افراد است.
که در صورت رعایت موارد ایمنی می توانیم از ابتلای افراد به این ویروس کشنده جلوگیری به عمل آوریم.
وی افزود:مردم باور کنند که ایدز از راه های لمس کردن،بوسه معمولی،آب وغذا،نیش حشرات منتقل نمی شود وبیشتر از همان راه هایی که گفتیم منتقل می شود.


متصدیان مالیاتی تاپایان سالجاری تکلیف پرونده های مالیاتی خود را مشخص کنند تا از تخفیف صد درصدی جرایم برخوردار شوند
سخنران بعدی بعدی آقای محمدی امین نماینده اداره دارایی در اصناف بود که با اشاره به سیاست جدید مالیاتی ،اظهار داشت:سیاست جدید امور مالیاتی استان قم برتعامل با اصناف استوار شده است .
وی افزود:در دولت قبلی ۷۰درصد از بودجه دولت از راه فروش نفت وقسمتی اندک از آن از طریق مالیات وغیره تامین می شد.اما در دولت فعلی ۷۰درصد در آمدهای آن از طریق مالیات و۳۰درصد آن از راه فروش نفت تامین می شود.
اما در همین دولت می بینیم که تعامل این اداره با اصناف بهتر از قبل شده وامسال شاهد ۱۰درصد کاهش نرخ مالیات وسطح درآمد مشمول مالیات نیز بالاتر رفته است.
وی خاطر نشان کرد:درسال ۹۳ ما حدود ۵۰درصد فرار مالیاتی داشتیم که در گروه بند ج قرار داشتند ونزدیک به ۳میلیون نفر می رسیدند که با تعاملاتی که هم اکنون صورت گرفته است،امیدواریم که ماشاهد ترغیب هرچه بیشتر اصناف به تعامل با امور مالیاتی باشیم
وی گفت: متصدیان مالیاتی تاپاین سالجاری تکلیف پرونده های مالیاتی خود را مشخص کنند تا از تخفیف صد درصدی جرایم برخوردار شوند.وچنانچه پرونده آنها در کمسیون در نوبت بررسی است،درخواست بررسی خارج از نوبت کنند تاتکلیف آنها تاپایان سالجاری مشخص شده واز تخفیف صد در صدی جرایم برخوردار شوند.


در ادامه آقای نظری کارشناس ماساژ درمانی با اشاره به برخی باورهای غلط دربین مردم در هنگام احساس خستگی بدنی ،خاطر نشان کرد:به هیچ وقت درهنگام احساس خستگی ،از کسی نخواهید که بدن خسته شمارا لگد مال کند چون چه بسا این کار باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری به نقاط مختلف بدن بشود.
وی گفت:گرفتگی گردن را نباید باقولنج شکستن از پشت انجام داد،چون باعث ایجاد صدمات به مهره های گردن وسایر نقاط دیگر کمر می شود وبهتر است که این کار از روبرو صورت گیرد.


آرایشگران مردانه مروج فرهنگ اسلامی ما در هنگام انجام اصلاح باشند
سرگرد فرح بخشی ،رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه باید رفتار ما در استان قم باید متناسب با فرهنگ اسلامی ما باشد ،اظهار داشت:آرایشگران قمی به هیچ عنوان نباید در اصلاح خود مروج فرهنگ غربی باشند ،مانند نوشتن حروف بر روی سر،برداشتن ابرو،تتو و..برای مشتریان خود انجام دهند،بلکه باید یک تفاوتی دربین اصلاح مردانه وزنانه قایل شد!چون برخی از کارهایی که در برخی ها می بینیم زیبنده فرهنگ والای اسلامی ما برای جوانان نیست .
وی افزود:این اداره ناچار است که درصورت مشاهده اینگونه ناهنجاریها در آرایشگاه های مردانه استان قم،بامتخلفین ناچار به برخورد شدید هستیم.
بنابر این به آرایشگران عزیز توصیه اکید دارم که به هیچ عنوان زندن موهای نامتعارف،برداشتن ابرو ،تتو و..که زیبنده فرهنگ اسلامی ما نیست،قبول نکنند .
وی پیشنهاد تنظیم منشور اخلاقی در آرایشگاه ها وترویج فرهنگ مدل موهای متناسب با فرهنگ اسلامی از طریق چاپ عکس ژورنال مدلهای موی اسلامی ودر اختیار قرار دادن آنها در آرایشگاه های مردانه داد .
در پایان این همایش از پیشکسوتان ،کاسب نمونه،موفق،امین صنف آرایشگران مردانه تجلیل به عمل آمد وبه ۵نفر از حاظرین به قید قرعه هدایایی تقدیم شد.
پایان پیام/

گزارش از حسین کبابی/عکس از امیر ولی مهانی