برگزاری نشست هم اندیشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور درحوزه بین الملل

نشست هم اندیشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شش آمایش کشوری در حوزه بین الملل برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، نشست هم اندیشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شش آمایش کشوری در حوزه بین الملل امروز با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی […]

نشست هم اندیشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شش آمایش کشوری در حوزه بین الملل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، نشست هم اندیشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شش آمایش کشوری در حوزه بین الملل امروز با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

دکتر عادلی در این جلسه گفت: ابتدای انقلاب دانشجویان داخل کشور ۱۷۰ هزار نفر و دانشجویان خارج از کشور حدود ۱۰۰ هزار نفر بودند اما امروزه تعداد دانشجویان داخل کشور به حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ دانشجو و دانشجویان خارج از کشور همان عدد ۱۰۰ هزار نفر است.

وی بیان داشت: کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، سوئد، انگلیس، هند، آلمان، چین، مالزی و فلیپین مقصد دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل است که حدود ۱۲ هزار نفر آنها در آمریکا هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران در حدود ۲۵ هزار نفر است که تا پایان برنامه ششم توسعه به ۷۵ هزار نفر دانشجو می رسد.

دکتر عادلی گفت: تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۹۲ حدود ۴۶۲ نفر بود که در سال ۹۵ این عدد به هزار و ۴۳۵ نفر رسیده است.

وی بیان داشت: تعداد اتباع غیرایرانی درحال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی قم در حدود ۸۸ نفر است که بیشترین آنها برای کشور افغانستان با ۵۴ دانشجو است که ۴۸ نفر آنها در رشته پزشکی مشغول تحصیل هستند.

شایان ذکر است در این جلسه مباحث مربوط به حوزه بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی بحث و تبادل نظر شد.

در پایان اعضای نشست هم اندیشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شش آمایش کشوری در حوزه بین الملل با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) را زیارت کردند.