برگزاری سی و یکمین یادواره شهدای روستای فردو

دبیر یادواره شهدای روستای فردو گفت: سی و یکمین یادواره شهدای فردو با هدف ارج نهادن به ایثار و فداکاری شهدای والا مقام برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، علی واحدی امروز ( چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیست و نهم اردیبهشت ماه یادواره شهدای فردو در قم برگزار می شود عنوان کرد: این مراسم با عنوان مسیر عاشقی روز پنج شنبه ساعت ۱۶ از حرم مطهرآغاز، سپس به سمت گلزار شیخان و گلزار شهدای علی ابن جعفر برگزار می شود.
وی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدای گلزار شعلی ابن جعفر و گلزار شیخان یکی از برنامه هاست که با حضور نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ برگزار می شود.
دبیر ستاد یادواره شهدای فردو گفت: پس از اجرای مراسم در گلزار، برنامه بعدی ستاد یادواره با عنوان اهالی بهشت برگزار می شود که در روستای خورآباد، گلزار شهدای شهر کهک و روستای ویریچ با برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای سرود یاد و خاطره شهیدان را گرامی می داریم.
آقای واحدی با اشاره به اینکه روز جمعه مراسم اصلی یادواره شهدای در روستای فردو برگزار می شود، افزود: این مراسم با حضور یکی از افراد برجسته کشور و با مداحی محمدرضا بذری برگزار می شود.
وی بیان کرد: رونمایی از پوستر کنگره شهدای فردو و رونمایی از سایت فردو دات آی آر از برنامه های روز جمعه سی و یکمین یادواره شهدای روستای فردو است.
دبیر یادواره شهدای روستای فردو از ثبت موسسه فرهنگی هنری یادیاران فردوس خبر داد و گفت: از این پس ستاد یادواره شهدای فردو، به عنوان کنگره شهدای فردو ( مهد الشهدا) برگزار می شود.
به گفته، آقای واحدی با توجه به بعد جهانی نام فردو و شهیدان شاخص بسیارش، از این پس کنگره شهدای فردو برگزار می شود.
روستای فردو با ۷ سردار و ۱۱۸ شهید و ۳ شهید گمنام نخستین روستای شهیدپرور کشور است، که در میان این شهیدان شهید انقلاب، شهید موشکی، شهید امنیت و شهید مدافع حرم وجود دارد که سید این شهیدان هم سردار شهید جعفر حیدریان است.
روستای فردو در ۴۵ کیلومتری شهر قم واقع است، که در همه جای کشور مردمانش را با نماد مقاومت و بصیرت می شناسند.