برگزاری برنامه های متنوع خدماتی وفرهنگی درمحلات مختلف قم

مسئول ستادخادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) از برگزاری طرح نذرقربانی خبر داد و گفت:جشن های نیمه شعبان توسط ۶۰تیم در ۶۰نقطه شهر به صورتی خودرویی و یا موتوری توسط خادمین هیئت سخاءالحسین برگزار خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سید احسان سرکشیکیان  صبح امروز در نشست ستاد خادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) که […]

مسئول ستادخادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) از برگزاری طرح نذرقربانی خبر داد و گفت:جشن های نیمه شعبان توسط ۶۰تیم در ۶۰نقطه شهر به صورتی خودرویی و یا موتوری توسط خادمین هیئت سخاءالحسین برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سید احسان سرکشیکیان  صبح امروز در نشست ستاد خادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) که در دفتر این ستاد برگزار شد با اشاره به اینکه خادمین افتخاری حرم امام حسین(ع) به عنوان هیئت سخاء الحسین در حال خدمت هستند، اظهار داشت: در این چندساله گذشته برنامه های مفصلی در ایان نیمه شعبان با هیئت ثارالله  قم برگزار می کردیم.
وی ادامه داد: جشن های نیمه شعبان خیابان چهار مردان توسط خادمین هیئت سخاء الحسین و  ثارالله انجام می گرفت که بعد از مدتی با جابجایی نماد کعبه در این خیابان برای برگزاری جشن به بلوار پیامبراعظم نقل مکان کردیم و در ابتدای بلوار پیامبر اعظم برنامه های نیمه شعبان را اجرایی می کردیم.
مسئول ستادخادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) با اشاره به اینکه برنامه های بسیار خوبی هم از حیث فرهنگی و هم از حیث خدماتی به زائران ارائه می شد، گفت: سال گذشته و امسال به دلیل وجود ویروس کرونا و برای رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا بالاجبار برنامه های تدارک دیده شده برای ایام نیمه شعبان متفاوت و متناسب با نیازهای جامعه تغییر کرد.
وی اضافه کرد: خادمین افتخاری ستاد در ایام اربعین امام حسین(ع) به کربلا برای خدمت رسانی مشرف می شدند که این مسئله با ویروس کرونا منتفی شده است که انشالله به زودی بازهم این نعمت برای خادمان امام حسین(ع) فراهم شود.
سرکشیکیان با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا نوع خدمت هم تغییر کرد، گفت: برای این ایام بحث نذر نان و مواسات آغاز و برنامه ریزی شد.
وی خاطرنشان کرد: برای این منظور بیش از ۱۳۰نانوایی در سطح شهر با هماهنگی خادمین و خیرین در نذر نان شرکت کردند و  نان های پخته شده به دست نیازمندان رسید.
مسئول ستادخادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) با اشاره به اینکه هرسال برای جذب و آموزش خادمان افتخاری برنامه ریزی می کنیم، ابراز داشت: امسال در ایان نیمه شعبان به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برنامه نذر قربانی را به نیت سلامتی امام زمان درنظر گرفته ایم تا مردم و خادمین کمک های خود را در این راستا داشته باشند.
وی افزود: این قربانی ها ذبح خواهد شد و با رعایت کامل مسائل بهداشتی در اختیار مدیران محلات قرار می گیرد تا با شناسایی که از نیازمندان محل خود دارند این گوشت های نذری را در اختیار آنها قرار دهند.
سرکشیکیان ادامه داد: شاید نذرقربانی ها و کمک های مردم اندک باشد اما وقتی کمک ها بیشتر شود می توانیم نذرهای بیشتری را داشته باشیم و خانواده های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
وی تاکید کرد: بعد از برنامه نذر قربانی در ایام نیمه شعبان ، برنامه جشن کوچه به کوچه در ایام هم توسط خادمان افتخاری امام حسین(ع) در سطح شهر برگزار خواهد شد.
مسئول ستادخادمان افتخاری حرم امام حسین(ع) گفت: این جشن ها توسط ۶۰تیم و در ۶۰نقطه شهر به صورتی خودرویی و یا موتوری توسط خادمین هیئت سخاالحسین برگزار خواهد شد و در کنار برگزاری جشن بسته های فرهنگی متناسب با سن افراد به آنها ارائه می شود.
وی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که بیش از ۱۰۰راس قربانی ذبح شود و بنا داریم این اقدامات را در ماه مبارک رمضان و طول سال ادامه دهیم تا افراد نیازمندان بسته هایی این چنینی را دریافت کنند.
سرکشکیان در ادامه با اشاره به برخی فعالیت های دیگر این خادمان در سال های قبل، گفت: هر سال تعدادی از خادمین افتخاری که در سال آخر حدود هزار نفر به کربلا برای خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) اعزام می شوند و طبق برنامه ریزی قرار بود این خادمان در ایام خاص مناسبتی هم به کربلا برای خدمت اعزام شوند که بیماری کرونا در دنیا شیوع پیدا کرد.
وی عنوان داشت: خادمین این هیئت از سرتاسر کشور هستند و برنامه هایی که اینجا تدارک دیده می شود خادمین در شهرهای دیگر هم به اندازه ظرفیت شهر خود انجام میدهند به عنوان مثال  نذر قربانی در قم شروع می شود اما در شهرهای دیگر هم به صورت محدودتر انجام می شود و بسته هایی که اینجا آماده می شود به دیگر استان های برای توزیع ارسال می شود.

وی درپایان گفت:مردم نذورات خود را در این زمینه به شماره کارت ( ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۶۳۱۲۵۴۶ ) سخاء الحسین واریز کنند.