برپایی دسته عزاداری خادمان و زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س)

دسته عزاداری خادمان و زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها همزمان با سالروز رحلت شهادت‌گونه ایشان از بیت‌النور به سمت حرم مطهر برپا می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خادمان و زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در روز رحلت شهادت‌گونه ایشان در قالب دسته […]

دسته عزاداری خادمان و زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها همزمان با سالروز رحلت شهادت‌گونه ایشان از بیت‌النور به سمت حرم مطهر برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خادمان و زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در روز رحلت شهادت‌گونه ایشان در قالب دسته عزاداری از بیت‌النور به سمت آستان مقدس حرکت می‌کنند.
این اجتماع روز شنبه ۱۶ آذرماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه در بیت‌النور واقع در میدان میر برپا می‌شود و خواهران در مسجد بیت‌النور و برادران نیز در مسجد اهل‌بیت(ع) گردهم می‌آیند.
مراسم عزاداری خواهران با سخنرانی حجت‌الاسلام ظهیری و مداحی حسن حیدرزاده در مسجد بیت‌النور و مراسم عزاداری برادران با سخنرانی حجت‌الاسلام مؤمنی و مرثیه‌خوانی حسن شالبافان در مسجد اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود و عزاداران ساعت ۹:۳۰ به سمت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) حرکت می‌کنند.
در طول مسیر از بیت‌النور تا حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) مهدی سلحشور، حسن شالبافان و مهدی رسولی مرثیه‌خوانی خواهند پرداخت.
خادمان و زائران بعد از طی مسیر ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه در صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر بانوی کرامت تجمع کرده و با مداحی مهدی سلحشور و مهدی رسولی به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.
حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بعد از حضور در قم در مکانی به نام بیت‌النور اسکان پیدا کردند و بعد از مدتی کوتاه روح ملکوتی حضرت به دیدار معبود شتافت. این مکان(بیت‌النور) در ۴۵ متری عمار یاسر، میدان میر واقع شده است.
هجرت حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قم از ابعاد گوناگون دارای تأثیر بوده است. حضور کریمه اهل بیت(س) در شهر قم عاملی شد که مهاجران علوی، سادات و عاشقان اهل‌بیت(ع) از نقاط گوناگون جهان و ایران به این شهر روی آورند و به تدریج، باعث جلب و جذب سرمایه و عمرانی و آبادانی آن شد. ایجاد پایگاه علمی، گسترش فقه جعفری و شیعه اثناعشری و ایجاد مراکز و حوزه‌های علمیه در قم از دیگر ثمره‌های وجود آن حضرت است.
قم با قدمت تاریخی خود، در نشر تشیّع در جهان اسلام، پرورش نخبگان سیاسی، فقهی و علمی و تربیت علمای مبارز و شجاع و پرورش محبّان اهل‌بیت(ع) سهم بسزایی داشته است. به برکت وجود هشتمین آفتاب تابناک امامت، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در مشهد و حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قم و به علت قرب و منزلت این عزیزان نزد خداوند یکتا و روح عظیم و الهی این بزرگواران، همواره کرامات و الطاف الهی شامل حال ملت ایران شده است.
امام رضا علیه‌السلام در حق بانوی کرامت حضرت معصومه سلام‌الله علیها فرموده‌اند: «مَن زارها عارفا بِحقِّها فلهُ الجنَّةُ؛ هر کس او را زیارت کند در حالی که عارف به حق او باشد، بهشت از آنِ اوست».