برداشت غیر‌مجاز از حساب مردم با عنوان شارژ رایگان همراه اول و ایرانسل

رئیس پلیس فتا استان قم از شناسایی فردی که در فضای مجازی با شگرد شارژ رایگان همراه اول و ایرانسل اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد، خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم، پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی موالی” در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر اینکه با […]

رئیس پلیس فتا استان قم از شناسایی فردی که در فضای مجازی با شگرد شارژ رایگان همراه اول و ایرانسل اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد، خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم، پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی موالی” در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر اینکه با عنوان ارائه شارژ رایگان ایرانسل و همراه اول از طریق لینک‌های بارگزاری در شبکه‌های اجتماعی، به صورت غیر‌مجاز از حساب وی برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد کلاهبردار مذکور در یکی از کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام با تبلیغ شارژ رایگان و درخواست مبلغ هزار تومان از کاربران در یک درگاه جعلی الکترونیک بانکی بابت شرکت در قرعه‌کشی اقدام به شیادی می کند.

سرهنگ موالی ادامه داد: متهم اقدام به ساخت یک درگاه جعلی با موضوع شارژ رایگان کرده و با تبلیغ گسترده این درگاه جعلی در کانال‌ها و گروه های شبکه‌های مجازی، افراد را به عضویت در این کانال و خرید شارژ رایگان  ترغیب و پس از جمع آوری اطلاعات در درگاه فیشنگ مربوطه، اقدام به برداشت غیر‌مجاز از حساب شهروندان می کرد.

وی اضافه کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان در نهایت کلاهبردار موصوف دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد: کاربران در حوزه خرید اینترنتی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا از طریق درگاه‌های جعلی در دام کلاهبرداران قرار نگیرند بنابراین برای افزایش ضریب امنیت خرید‌های اینترنتی به بانک مربوطه مراجعه و نسبت به فعال‌سازی رمز‌پویا یا همان رمز یکبار مصرف حتماً اقدام کنند.

//////////////////////

سارقان حرفه ای، جاعلان ۵۰ برگه سند و ۱۰۰ کارت موتورسیکلت

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۲ سارق حرفه ای موتورسیکلت در قم خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان ۱۷ دستگاه موتورسیکلت هندا مسروقه و ۵۰ برگه سند و ۱۰۰ کارت موتورسیکلت جعلی کشف شد.

سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با تلاش مأموران کلانتری ۲۴ پردیسان و همچنین مأموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان قم، ۳ نفر سارق و جاعل اسناد و هک کننده شماره شاسی و انجین موتورسیکلت در قم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی استان دستگیر شدند.

وی گفت: از مخفیگاه متهمان ۱۷ دستگاه موتورسیکلت هندا مسروقه با شماره تنه و موتور کوبیده شده، تعداد زیادی قطعات خرد شده از موتورسیکلت، تجهیزات و ابزار جعل سند و فرم های خام و ممهور و رنگی، شماره زن آهنی تنه و موتور، مینی سنگ فرز و مینی دلر با سمباده نصب شده برای پاک کردن شماره، ۵۰برگه سند جعلی موتورسیکلت، ۱۰۰ کارت موتورسیکلت جعلی، ۱۰پلاک جعل شده و دستی موتورسیکلت، ۳ قبضه سلاح سرد و مجوز جعلی تردد با موتورسیکلت های غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ اسماعیلی با اشاره به اعتراف متهمان به بزه انتسابی، تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی در این زمینه در دست بررسی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: همچنین در عملیاتی دیگر با تلاش مأموران ۴ نفر سارق دوچرخه دستگیر و از مخفیگاه آن ها ۳۲ دستگاه دوچرخه کوچک و بزرگ مسروقه و مقادیری مواد مخدر و آلات و ادوات استعمال مواد افیونی کشف که در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.