برخورد پلیس قم با خودروهای دارای شیشه دودی غیرمجاز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از اعمال قانون با خودروهای دارای شیشه دودی غیرمجاز در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ ” غلامرضا صدفی” اظهار داشت: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و دلایل پزشکی، استفاده از شیشه دودی استاندارد در خودروها که علاوه بر زیبایی باعث محافظت پوست و چشم رانندگان و سرنشینان آن از اثرات زیان بار تابش مستقیم نور خورشید می شود، افزایش قابل توجهی داشته است .
وی افزود: از سویی استفاده از شیشه دودی غیرمجاز بر روی خودروها زمینه افزایش تبعات سوء امنیتی ، ناهنجاری های اخلاقی و کاهش میدان دید راننده و در نتیجه افزایش تصادفات را فراهم می آورد  بنابراین پلیس راهور با این تخلف رانندگی برخورد جدی خواهد کرد.
سرهنگ صدفی ادامه داد: معیار شیشه دودی به نحوی است که راننده و سرنشین خودرو توسط ماموران راهور قابل تشخیص باشند، در صورتی که مطابق نظر ماموران راهور راننده و سرنشین قابل تشخیص نباشند، قبض جریمه صادر خواهد شد.
رئیس پلیس راهور استان قم بیان داشت: مراکز تعویض پلاک از ارائه خدمات به خودروهایی که دارای شیشه دودی غیرمجاز هستند تا زمانی که شیشه به حالت اولیه و ساخت در کارخانه تبدیل نشده، خودداری می کنندو در صورتی که شیشه دودی فابریک باشد، مشمول این بند نمی شود .
وی گفت: مطابق ماده ۲۲۱ آئین نامه راهنمایی و رانندگی نصب پرده یا کرکره یا هر چیز دیگری که مانع دید عقب وسیله نقلیه شود، ممنوع است.
سرهنگ صدفی به اشاره به آماری در خصوص برخورد با رانندگانی که اقدام به دودی کردن غیرمجاز خودروهای خود داشته اند، تصریح کرد : در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ، شاهد افزایش ۲۷ درصدی اعمال قانون پلیس قم با خودروهای دارای شیشه دودی غیرمجاز در سطح استان قم بوده ایم.

ارائه تسهیلات و مشوق های جدید برای جذب مشمولان غایب
گروه استان ها-قم- معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: مشمولاني که بيش ازسه سال غيبت دارند ، مي توانند با اخذ برگ اعزام به خدمت و با مراجعه به معاونت وظيفه عمومي استان، اقدامات خدمت در شهر محل سکونت خود را انجام دهند .
سرهنگ “محمد جواد ميرزايي ” اظهار داشت: به منظور تسهيل، تشويق و ترغيب مشمولان غايب ، برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي فراجا ، مشمولاني که بيش ازسه سال غيبت ( تاخيردر معرفي ) دارند ، مي توانند با اخذ برگ اعزام به خدمت و با مراجعه به معاونت وظيفه عمومي استان اقدامات خدمت درشهر محل سکونت خود را انجام دهند .
وی افزود: اضافه خدمت سنواتي مشمولان نيز در صورت حسن خلق، رفتارمناسب و جديت در انجام وظيفه ، توسط فرماندهان مود بخشش قرار خواهد گرفت .
سرهنگ میرزایی ادامه داد: مشمولان براي اطلاع از آخرين قوانين و مقررات خدمت وظيفه عمومي، اخذ مشاوره تخصصي، استعلام آخرين وضعيت درخواست هاي مربوط به اعزام به خدمت، معافيت ها و … مي توانند به سامانه تلفن گوياي سازمان به شماره ۰۹۶۴۸۰ و پايگاه اطلاع رساني سازمان وظيفه عمومي فراجا، به نشاني www.vazifeh.police.ir، مراجعه کنند